Jagande aggresiv eller lekfull romantisk (guppy)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EaQuA
    • August 2004
    • 22

    Jagande aggresiv eller lekfull romantisk (guppy)

    <font face="Comic Sans MS"> HEJ! </font id="Comic Sans MS">

    Min guppy hane (nästan 2 månader gammal) är hel vild mot mina andra små guppy honor trots att dom är så små.Min guppyjane har fått färg och stora fenor och min lilla guppy hona har också börjat se äldre ut på sina dar... men de är fortfarande jätte små!

    mina frågor är:

    Är det normalt att hanen jagar honan så här?

    Och vad beror det på? Jag är glad för alla möjliga svar
    Jag är en person som svarar på så många ämnen som jag kan men kräver nog en del svar själv
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Ja, det är normalt. Det är därför man ska ha fler honor än hannar minst 2 honor till 1 hanne.

    Kommentar

    • EaQuA
      • August 2004
      • 22

      #3
      men min hona blir väl inte ihjäl stressad? hannen håller på så här hela tiden...och de kommer väl inte få yngel nu?
      Jag är en person som svarar på så många ämnen som jag kan men kräver nog en del svar själv

      Kommentar

      • EaQuA
        • August 2004
        • 22

        #4
        dessutom är min guppy hanne och honor lika gamla (fick dom samtidigt) jag antar att de inte får några yngel hoppas jag eftersom de inte lär rymmas tillsammans i mitt 40 liters kar som redan är fyllt med black mollys
        Jag är en person som svarar på så många ämnen som jag kan men kräver nog en del svar själv

        Kommentar

        • shpend
          • August 2002
          • 2010

          #5
          Då får du nog sära på dom, ynglen blir nog uppätna i det karet. Honan blir inte ihjäl stressad men den mår nog inte bra av att bli jagad hela tiden, därför ska du ha minst 2 honor/hanne.

          Kommentar

          • EaQuA
            • August 2004
            • 22

            #6
            jag har fler honor men det är bara en som blir jagad...tyvär men det har hänt att hannen har jagat den andra också och så är han upptagen ibland med att attackera spegel bilden
            Jag är en person som svarar på så många ämnen som jag kan men kräver nog en del svar själv

            Kommentar

            Arbetssätt...