Hur vet man när platy och guppy ska föda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Schultzen
    • July 2004
    • 3

    Hur vet man när platy och guppy ska föda?

    Hej, jag undrar hur man ska kunna veta när guppy och platy ska föda? Hur ser man det på dem? Blir de alltid jättetjocka eller kan det vara så att man inte ser det på dem så mycket?
    Jag vill bara veta när de ska komma så att jag kan lägga dem i födkasse (eller vad det nu heter ).
    Är det någon som har några bilder på gravida platys och guppys (precis innan de ska föda)?

    Tack på förhand / Micke
  • shpend
    • August 2002
    • 2010

    #2
    Efter ungefär dagar 26-30. Sen beror det på hur mycket du matar och hur hög temperaturen är.

    Kommentar

    • felle
      • July 2003
      • 98

      #3
      skall man typ ha 26 grader i vattnet unbgefär o mata lite mer en vanligt?

      Kommentar

      • gogar
        • November 2003
        • 365

        #4
        Mata som vanligt bara. Det behövs inte mer om fiskarna är välgödda, pigga och alerta. Om du får yngel i karet kan du smula ned lite, lite extra av fodret så de kan äta också. Men det behövs inget extra innan.
        Mvh Håkan
        - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

        Kommentar

        • Zea_86
          • August 2004
          • 12

          #5
          Hej
          Om du kollar bak på din guppy hona så kan man se en mörkare fläck alldeles vid analen när det är nära att den ska föda. Å då föder den inom några dagar, de ha iaf jag hört. Och det stämmer
          Zandra

          Kommentar

          • Kalle Anka
            • December 2002
            • 27

            #6
            en guppy blir extremt tjock heltvit och uppblåst under magen. Platy blir också tjocka men man får gissa sej fram lite på platy sidan.
            Platy mannen

            Kommentar

            Arbetssätt...