hur många?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • faida
    • July 2004
    • 37

    hur många?

    hur mäter man hur mycket fisk man kan ha i ett akvarium?
    jag läste i en bok att man kan ha ca 1cm fisk för varje liter vatten man har. är det någon som vet om detta stämmer?
    jag har ett 54 liters akvarium och om jag räknar med de längderna som det står i böcker att mina fiskar ska bli så har jag 40 cm fisk. så nu undrar jag om jag kan köpa 14 cm till?
    och så stod det i boken att en black molly hona kunde bli 10 cm stämmer det verkligen? jag har en silvrig (eller vit) black molly är det någon skillnad i längd mellan olika sorters black molly?
    nu har jag:
    1 black molly hane
    1kamp hane
    2 guppys en hona en hane
    2 platy en hona en hane
    1 algätare (en octico någonting som bara skulle bli 4 cm!)

    och enligt böckerna ska det bli 40 cm fisk när de har växt färdigt. kan jag lita på detta? jag skulle nämligen gärna vilja köpa en hona till min black molly hane och kanske en till guppyhona så min guppyhane har någon mer att "följa efter"...
    jag är tacksam för svar!
    Tack för all hjälp!
  • Moose9
    • June 2004
    • 71

    #2
    Om du bara ska köpa 2 fisakr till så är det nog inga problem.. Sen äe det mcyket vad du tycker.. Om du inte tycker att det blir för "stimmigt" i akvariet att det känns som allt rör sig på nåt sätt så tycker jag att du ska köpa några till.. men det är efter behag!

    Bara min erfarehet asså :P

    Kommentar

    • faida
      • July 2004
      • 37

      #3
      jag tycker att det ser så tomt ut!
      tack för tippset!
      Tack för all hjälp!

      Kommentar

      Arbetssätt...