65/160 liters??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • emmapemma_90
    • July 2003
    • 62

    65/160 liters??

    <font face="Verdana"><font face="Andale Mono"><font face="Lucida Console"><font size="1">Jag undrar vad som är bäst att ha till guppy. ca 10-15 honor och ett par hanar. 65 liter eller 160 liter. Hur stora akvarium har ni till era levandefödare? Tack på förhand.
    Emma </font id="size1"></font id="Lucida Console"></font id="Andale Mono"></font id="Verdana">
  • emmapemma_90
    • July 2003
    • 62

    #2
    Ingen som vet?


    (jag åker på semester i morgon och då har jag ingen tillgång till datorn...)

    Kommentar

    • LIAN0618
      • September 2003
      • 94

      #3
      Jag tycker du ska ha dem i 160 liters... det kan ju bli endel yngel också ju!...

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        det som man tycker dom passar i....
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • emmapemma_90
          • July 2003
          • 62

          #5
          Vissa säger ju att man inte ska ha guppy i för stora akvarium. Så det ligger ingenting i det?

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #6
            Jag har Guppys i mitt 720 l kar... å de trivs... Har dem för övrigt i alla mina kar utan problem. Klart du ska ha det större, det är lättare att hålla bra värden i ett större och Guppysar är känsliga för dåligt vatten... Det mindre kan du ju ha till ynglen...
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • martinalexander
              • July 2004
              • 151

              #7
              Ju större desto bättre, men om du inte har plats för 160 så ta ett 65. Jag har bara ett 60 och jag har 10 neontetra, 1 kopparbarb (8 har dött oförklarligt) och två algätare. Nu ska jag ta 8-10 guppy av en kompis kusins som har förökat sig otroligt. Se om man kan få dom att föröka sig.

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #8
                Vissa säger ju att man inte ska ha guppy i för stora akvarium. Så det ligger ingenting i det?
                I den stora bassängen på Universeum i Göteborg har de guppy och eftersom jag såg yngel tillsammans med de stora fiskarna så är det nog inga problem att ha guppy i stora kar.

                Guy
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                Arbetssätt...