Slarvat bort en platy!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mam
    • May 2004
    • 1064

    Slarvat bort en platy!

    Det råder total förvirring här hemma.

    Vi har slarvat bort en Platy idag! Jag var och rotade runt lite i sanden tidigare eftersom jag har köpt en ny växt och en annan hade lossnat. Jag räknade ju inte direkt fiskarna när jag grejade men nu verkar det som att vi bara har 4 platys kvar av 5. Det är inte så att den var särskilt liten heller. Vi har kollat i alla skrymslen (finns inte så många gömställen än) men den är BORTA! Det är den större hanen som är borta. Vi tror iaf att det är en hane.

    Kan "tjejerna" ha käkat upp honom??? För inte kan han ha rymt? Eller har jag begravt honom när jag planterade min nya växt? *orolig*

    Tacksam för lite lugnande ord...
    /Nina
    /Nina
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Jaha,

    Då får du plats med fler sorgmanteltetror. Nä, tror inte att du grävt ned den. Mina platys skyr mina planteringshänder som elden... Å ditt akvarium är ju inte så stort så att du har 8 cm sand för att plantera?

    Å nä, kan inte tänka mig att tjejerna skulle ätit upp honom.
    Kanske har han hoppat ur akvariet?? Tvärgömd bakom nån av pinglorna kanske?? Inga andra husdjur som uppskattar platy???

    Mvh // Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • mam
      • May 2004
      • 1064

      #3
      Ursprungligen skickat av Lenmar
      Inga andra husdjur som uppskattar platy???
      Hehe! Det skulle vara min dotter då. En livsfarlig nästan-två-åring.

      Vi får helt enkelt leta under soffan. Nånstans måste den ju ha tagit vägen. fiskar försvinner inte spårlöst. Eller?

      /Nina
      /Nina

      Kommentar

      • Puffbum
        • January 2004
        • 85

        #4
        mam! precis det gör dom! Försvinner spårlöst. Jag har blivit av med både en humlafisk och en kulfisk som aldrig återfunnits. Jag kan kanske köpa det med humlan för den var rätt liten, men tjena, kulfiskar är det lixsom ingen som klämmer i sig, och den är bara väck.

        Jag har till och med tömt akvariet efter det, men icke. och på golvet har den inte heller hittats. Så, ja du det vete fan vad som hänt egentligen, men borta e dom.

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          Ha ha!!

          Jo ibland gör de det och man får fundera en bra stund vart de tar vägen

          Jag hade en jättefin guppyhane, blåsvart med vit, skimrande,lång stjärt. Så bytte jag vatten. Hade en mörkblå hink. Två dagar senare saknar jag tjusiga firren. Tänkte å funderade hela dagen. På kvällen när jag skulle sova slog det mig. Det där skrumpna gamla bladet som sugits in i slangen när jag bytte vatten i akvariet och hamnat i mörka hinken.... (hörde hur det sa "flöpp" i slangen). Guppyhane??? Japp, så gick det till när jag, mamma, trollade bort min tjusigaste guppyhane. Spolade ner honom på toaletten.

          Lärdom:
          1. Använd en ljus hink så du ser skillnad på skrumpna blad och guppyhanar!
          2. Spola inte innan du vet att det är guppytomt!!

          Hoppas du hittar honom // Jenny, mamma till en 1½-åring och en 5½-åring, ganska trött för det mesta men gillar fiskar
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • mam
            • May 2004
            • 1064

            #6
            Jag kan inte sluta grubbla över den spårlöst försvunna platyn... Om den nu bara dog så där utan vidare, kommer jag att hitta ett fiskskelett i akvariet nästa gång jag röjer runt eller äter dom andra firrarna upp den?
            Jag är dörädd för sniglarna vi har, då kan ni kanske föreställa er hur förskräckt jag skulle bli om jag fick syn på en död gammal fisk. *mesig*
            Ska jag rota runt i sanden och leta eller är den redan borta? Fisken försvann förmodligen igår eftermiddag. På förmiddagen fanns den där.

            /Nina-fjompig
            /Nina

            Kommentar

            • Peter1904
              • February 2003
              • 1079

              #7
              En död fisk äts upp av dom andra väldigt fort så ifall den har dött i karet så lär du inte hitta den mer.

              Kommentar

              Arbetssätt...