Försäljning av mina odlade fiskar ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vedboden
    • February 2004
    • 31

    Försäljning av mina odlade fiskar ?

    Hejsan alla, jag är ny i klassen

    Jag undrar om ni har nå bra tips till mig för jag har börjat småodla lite svärdbärare, guppy å en del annat som bara kmr av sig självt
    Svärdbärarodlingen går riktigt riktigt bra med massor av yngel för mina mammor spottar verkligen ut sig å jag ska inte klaga på guppy odlingen heller för även om det inte går lika bra så är jag nöjd, jag tycker detta är verkligen men börjar lixom få lite mycke fisk, jag har 13 akvarier 10 som jag använder till odling å 3 för att det ska vara fint
    Hur ska jag bli av med fisken ? jag tänker inte ge bort dom, jag tänker inte sälja till nån som använder dom som mat till andra fisk, nån som har nåt annat förslag ? om jag ska sälja till affärer vad är ett rimligt pris för guppy å svärdisar ? det är alltså fina fisk å inga krokiga fisk som dör när man tittar på dom.

    tacksam för svar
    2 akvarium 720l, 240l
  • Fija

    #2
    Jag har hört att man kan ta en fjärdedel av försäljningspriset, men jag är inte helt säker.

    Kommentar

    • Mazi
      • January 2004
      • 868

      #3
      Du lär inte få pengar för dem på djuraffären. Men man ska kunna byta mot andra fiskar...

      Kommentar

      • tep
        • March 2004
        • 77

        #4
        Jag brukar inte ha några problem att få sålt de fiskar som jag odlar, de flesta djuraffärer köper gärna fisk som är odlad på orten. Priset kan variera, men 4-5 kronor brukar man kunna få för ungfödare, men du skall inte sälja för pengar, Tar du ut "pengarna" direkt i varor så får du ofta bättre pris (8-9 för en ungfödare). Sen skall man tänka på att ha ett lagom gäng att sälja, butikerna vill inte köpa in för små mängder åt gången (eller för mycket). När jag säljer ungfödare så brukar jag sälja 50-60st. åt gången. Storleken är oxå viktigt för butiken, fiskarna skall vara ungefär lika stora (och blir de missnöjda en gång så är det inte säkert att de vill köpa in från dig igen).
        tep

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          sätt ut annonser här så kanske du får napp..
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          Arbetssätt...