Platy gravid?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blunder90
    • July 2003
    • 155

    Platy gravid?

    Jag hade en Platy hanne som var ensam och sen köpte jag en hona till honom och dem lekte direkt tror jag, och nu har min Platy hona blivit rätt rund och vid buken ser man att det är svart, ska jag flytta över henne i yngelboxen som man har i akvariumet nu eller ska jag vänta lite längre?
    kram Linn hon håller sig rätt mycket för sig själv nu, när hon är tjock. Sen för att kläma in en fråga som inte hör till det här forumet, mitt ancistrus par tror jag leker för dem visar upp fenonra för varann och jagar varann, och simmar in i krukan och så. Leker dem?
    Mitt namn är Linn och jag är 15år

    Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.
  • catwoman
    • February 2004
    • 183

    #2
    Hej Linn!När skaffade du platyhonan?Om det var exempelvis två veckor sedan, och du inte tror att hon var med yngel då, så kan du gott vänta ett tag med att sätta henne i yngelboxen.Det brukar ta strax under en månad för dom att yngla.

    Kommentar

    • Blunder90
      • July 2003
      • 155

      #3
      Hejsan jag köpte nog henne för ca 3 veckor sen kanske men hon var rätt smal när jag köpte henne och nu har hon blivit mycket rund och har lite svart vid buken men hon kanske ska bli ennu rundare.?
      Kram linn
      Mitt namn är Linn och jag är 15år

      Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

      Kommentar

      • catwoman
        • February 2004
        • 183

        #4
        Jaa du Linn. Det börjar väl närma sig. Kul!Hoppas du får många yngel!!jag skulle sätta i henne snart då..

        Kommentar

        • Blunder90
          • July 2003
          • 155

          #5
          nu har hon blivit lite smalare och det svarta är borta syns lite fortfarande, men ser inga yngel i akvariumet.?
          Mitt namn är Linn och jag är 15år

          Ska snart starta upp ett 130liters kar, hade jag tänkt.

          Kommentar

          Arbetssätt...