ett guppy yngel överlevde.. än så länge

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mage
    • January 2004
    • 165

    ett guppy yngel överlevde.. än så länge

    Hmm.. hittade ett guppyyngel i karet idag.. Det knepiga är att jag trodde alla hade strukit med. Honan ynglade nämligen under påsken när inte jag var hemma och jag trodde alla hade blivit uppätna. så jag satte igång med att byta bottenmaterial(skulle ja inte gjort om jag hade yngel) och tömde karet helt. Ändå verkar ett yngel överlevt på nåt konstigt sätt. Hur som helst så har jag några frågor..

    1)Hur stora måste dom vara för att klara sig undan de andra?? (har neoner, guppy, liten ancistrus och några små oidentifierade räkor). Såg att en en neon jagde yngelt idag men blev bortfintad i växterna
    2)Fixar ynglet att hitta mat själv?? Har bara matat som vanligt med flingor och det har ju klarat sig hittills..

    Tycker det ser ut att vara ca 8-10 mm redan..

    Mvh//Mage
  • catwoman
    • February 2004
    • 183

    #2
    Dom klarar sig när dom inte går in i munnen på ngn fisk. Ynglet klarar sig (om den inte blir uppäten ) på mat som faller ned när du matar dom andra. I mitt kar har jag 5 yngel som nu har vågat sig fram efter ca 2 v och ingen rör dom. Däremot har jag märkt att dom inte är lika runda om magen som dom som är i yngelkaret...

    Kommentar

    • Mage
      • January 2004
      • 165

      #3
      ok då är det bara att avvakta och hoppas då.
      Tror dom andra får svårt att få in ynglet i munnen..
      Hur stora är dina yngel efter 2v catwoman??

      Kommentar

      Arbetssätt...