konstig korsning`?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia_20
    • February 2004
    • 41

    konstig korsning`?

    Jag undrar om det är någon mer förutom jag som har en guppy hane som försöker att "ragga" på en platyhona?`E detta möjligt att det skulle kunna bli yngel eller vad ska man göra med dessa? Han är inte det minsta intresserad av de andra guppy honorna heller.
    Tacksam för svar

    Fick förresten black molly yngel i går jag*ler*
    Mia
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Nej, det blir förmodligen ingenting av det i akvariet, och tids nog upptäcker han nog att det finns andra invånare som är mer mottagliga för hans uppvaktningar.

    Kommentar

    • zingo_boy
      • August 2002
      • 983

      #3
      men egentligen. har inte alla fiskar samma antal kromosomer i kröppen. om alla nu har det, så borde det att kunna korsa platy med guppy, lika som det går att korsa svärdbärare med platy. fasst dom kommer antagligen från samma stam sen många herrans år tillbaka. men om den teorin hållar, så borde då alla viviparer (?) härstamma från en och samma fisk stam, och därmed göra en korsning mellan alla arter möjlig. om ni nu förstår. det är bara lilla jag som tänker helt galet.

      Kommentar

      • Mia_20
        • February 2004
        • 41

        #4
        hmm..jo det e sant det du säger. Men jag märkte en annan underlig sak nu..det är inte honan han är på utan hanen! och han är könsmogen så jag vet att det är en hanehehe de är underliga varelser ibland! Det konstiga är att han (guppyhanen) är på HELA tiden...precis som när de stilar för honorna. jaja får se vad det blir med allt. det är så störigt bara att han inte kan uppvakta de andra platyhonorna eftersom han har fullt upp med att hålla guppyhanen borta!
        Mia

        Kommentar

        • zingo_boy
          • August 2002
          • 983

          #5
          jaa, då kan jag tipsa dig om att ta bort den störande guppy hannen. eller skaffa fler platy hannar som kan hjälpa till att jaga bort guppyn.

          Kommentar

          Arbetssätt...