Endlers guppy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sus_
    • March 2004
    • 152

    Endlers guppy

    Kom idag över ett gäng fina Endlers guppy (som jag själv fick håva upp) till löjligt billigt pris. Jag är mycket nöjd. Jag provade att släppa två halvvuxna honor i pojkvännens akvarium med ciklider. Ingen lyckades fånga dem!
    540 L, 110 L, 54 L, 45 L, 45 L + lite till...
  • Cthulu
    • April 2003
    • 37

    #2
    Åh vad roligt! Förresten, vad är det för mesciklider som inte klarar av att ta ett par sketna guppys?

    Kommentar

    • sus_
      • March 2004
      • 152

      #3
      Det är ett par av palettciklid och så är det fyra nimbochromis livingstonii. Dessutom finns två polypterus senegalus och två chokladmalar där.
      540 L, 110 L, 54 L, 45 L, 45 L + lite till...

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Tror inte dina guppies kommer att finnas kvar särskilt länge. Polypterusen eller Nimbochromisarna tar dem snart.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • JR
          • April 2003
          • 2112

          #5
          de kommer jaga de stackars små guppysarna tills de är trötta & stressade..då käkar de upp dem. jag har en avdelning i mitt stora kar, i den lilla delen är det endlers som växer & den stora golden. en gång smet några över när jag tappade upp för mycket vatten, fångade nästan alla men de sista va lite svåra & jaga i det stora karet... de kom t.o.m. undan från mina ciklider...ett tag iallafall, de rensade upp från småfisk efter nån vecka..hehe
          --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
          http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

          Kommentar

          • sus_
            • March 2004
            • 152

            #6
            Azur: Ja, det var det som var tanken, jag hade inte räknat med att de skulle vara riktigt så kvicka.
            540 L, 110 L, 54 L, 45 L, 45 L + lite till...

            Kommentar

            Arbetssätt...