Fler yngelfrågor!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sanne
    • February 2004
    • 15

    Fler yngelfrågor!

    Guppyhonan i yngelkassen har äntligen börjat yngla. Jag ser nu ca 8 yngel, men det kanske finns fler i javamossan. Hon är iallafall mycket mindre i omkrets. Hur länge kan hon hålla på att yngla? När är det tid att släppa ut henne?
    Och hur ska jag sen göra för att åtminstonde något litet yngel ska överleva. Räcker det med att finfördela matflingorna?
  • ViZiR
    • December 2003
    • 490

    #2
    ja, det räcker men finfördela noggrant, stora bitar rör dem inte.
    <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
    </font id="Comic Sans MS"></b>

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #3
      För mig räcker med att mata som vanligt, byta vatten som vanligt..har du lite javamossa och inte aldeles överbefolkat så kommer några att överleva! och att finfördela lite av fodret när du matar är helt ok, det underlättar ju för de små stackarna =)
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • fairing
        • October 2003
        • 574

        #4
        låt honan gå för sig själv ett tag så inte hon blir jagad av hanarna på engång hon kan nog vara lite trött efter hon har fött,smula sönder fodret,mina brukar oftast födda på natten,
        www.akvarietorget.se

        Kommentar

        • kryddarn
          • December 2003
          • 118

          #5
          hmm, mina guppys har då aldrig fött på natten, men dom har ju bara fött 4 gånger :P. Jag smular sönder fodret, för jag har lagt i en "stor" bit flingfoder en gång, och den Rörde dom inte ens på .
          <font color="blue">http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=141558
          ___________
          </font id="blue"><font color="red">100 liter fisksoppa
          50 liter Guppy yngel</font id="red">

          Kommentar

          Arbetssätt...