De kommer på löpande band....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nikita23
    • March 2004
    • 60

    De kommer på löpande band....

    bebisarna alltså...hehehe
    25 svärdbärarbebisar har min kära sambo sugit upp ur yngelkassen när jag jobbade. Började räkna igår, jag hade haft ca 200 yngel vid det här lagret om inte en del kolat. Nu kan där väl finnas ca 90-100 istället. Men det är fortfarande lika roligt varje gång!!!!
    100 liters marin yngel
    100 liters alukar sällskaps
    540 liters m.skalarer,silverhajar, praktbotior,sorgmanteltetror,ancistrus
    200 liter alu kar tomt
    30 liters helglas tomt
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #2
    Grattis!
    Det är alltid lika roligt att läsa när någon fått yngel.

    Lycka till!
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • danjol
      • March 2004
      • 84

      #3
      vad gör man/du av alla yngel ?
      kul o höra
      överlever alla? osv.

      Kommentar

      • Diamen
        • January 2004
        • 208

        #4
        Hör med din zoo affär om dom kanske kan ta imot yngel, men du får nog låta dem växa en aninen först.
        Med vänliga hälsningar

        Martin, Susanne och Sebastian

        http://diamen.no-ip.com

        Kommentar

        • Nikita23
          • March 2004
          • 60

          #5
          Jo det finns av alla sorter. Vita molly, svarta molly, grå molly, dalmatiner molly, hel röda svärdbärare, svartröda svärdbärare.
          Fick första kullen 8 november. Nu är dom ca tre-fyra cm. Matar dom med mygglarver från dom är ca fyra veckor innan dess cyclops.
          Jag skänker/byter/säljer till vänner och bekanta. Min mamma(platydyrkaren) har lika många platy bebisar av a de mesta olika sorter, så vi byter med varandra.
          Ca 90% av en kull överlever. Matar lite och ofta. Ringde ner till Simontorp och frågade hur dom fick sina yngel att växa så fort. Han sa att dom blir matade sex-sju gånger om dagen. Det ger resultat.
          Ju större kar dom har att gå i ju fortare blir det stora. Jag har ett 100 liters alukar. Det funkar jätte bra..!!! Lycka till med era bebisar...!!!
          100 liters marin yngel
          100 liters alukar sällskaps
          540 liters m.skalarer,silverhajar, praktbotior,sorgmanteltetror,ancistrus
          200 liter alu kar tomt
          30 liters helglas tomt

          Kommentar

          Arbetssätt...