Är hon inte gravid??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • soh2saka
    • February 2004
    • 141

    Är hon inte gravid??

    Hej hej!

    Köpte min platyhona och några fler platys för ca 6 veckor sedan. Hon var tjock redan när jag käpte henne. Sitter och väntar på att få yngel men, är hon inte gravid? Hon är tjockare än de andra men hon har inget svart inuti och hanarna jagar henne. Blir det inga yngel? Hon kanske bara är kraftig?
    Nyss var hon förresten och vilade under ett par växter. Tror det är första gången jag sett det.

    //Karin
    152 L:
    2 Platy
    2 Fantomtetra
    2 Scalare
    1 Eldstjärt
    3 Ancistrusmal
  • Flora
    • February 2004
    • 22

    #2
    Hej.
    Alla blir inte svart inuti. Av erfarenhet så vet jag detta...hm... misstog mig helt på mina tjocka honor då de bara var ljusa.... Om hon står under växterna och beter sig anorlunda skulle jag gissa att inom kort...typ nu... kommer det små yngel. Lycka till!

    Kommentar

    • soh2saka
      • February 2004
      • 141

      #3
      ååh vad spännande!
      Har stoppat henne i yngelkassen nu tillsammans med en växt så hon inte ska bli för stressad. Hon låg nänmligen och tryckte mellan två stenar.
      Kanske kan det bero på att de har bytt kar men jag tror inte det. Hon var normal igår så, dessutom har jag kollat nitrathalten och ph, och det var okej.

      Någon skrev att de ska bli nästan fyrkantiga innan de får yngel, men det är hon inte. Jaja, vi får se vad som händer. Spännande är det iallafall.

      //Karin
      152 L:
      2 Platy
      2 Fantomtetra
      2 Scalare
      1 Eldstjärt
      3 Ancistrusmal

      Kommentar

      • Flora
        • February 2004
        • 22

        #4
        Bra. Lycka till! Berätta gärna om resultatet imorgon.... spännande...

        Kommentar

        • soh2saka
          • February 2004
          • 141

          #5
          Inget har hänt ännu, inte bebisar...=(
          Det kanske kommer?

          //Karin
          152 L:
          2 Platy
          2 Fantomtetra
          2 Scalare
          1 Eldstjärt
          3 Ancistrusmal

          Kommentar

          • fairing
            • October 2003
            • 574

            #6
            ge henne ingen mat på 1-2 dagar och då märker du om hon blir smal eller om hon fortfarande är tjock då är hon med yngel.lycka till
            www.akvarietorget.se

            Kommentar

            • soh2saka
              • February 2004
              • 141

              #7
              Jag släppte ut honan ur yngelkorgen igen, verkade ju inte bli något. Men, nu ligger hon och trycker bland stenarna igen...jaja jag vet inte. Blir det yngel så får det gå den naturliga vägen, hoppas på att någon överlever trots mina rara scalare och eldstjärten..

              //Karin
              152 L:
              2 Platy
              2 Fantomtetra
              2 Scalare
              1 Eldstjärt
              3 Ancistrusmal

              Kommentar

              Arbetssätt...