Black Molly - vad mata med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Midnattsfrost
    • October 2018
    • 3

    Black Molly - vad mata med?

    Hej!

    Jag kan inte riktigt hitta tråden för vad man bör mata en molly med. Har övertagit ett akvarium som står i skolan. Jag har givit dem flingfoder och ett speciellt färgfoder, men har läst att de gärna äter broccoli och bladspenat? Stämmer detta? Vad ger ni era mollys?

    Jag är jättetacksam för svar. Och betänk att jag har inte riktigt en stor budget och det är skolans egendom alltså inte min privat.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Dom bör i huvudsak ges grönfoder och vilket grönfoder är inte så himla viktigt. Det finns t.ex. bra (och även dåligt) flingfoder - så du bör i så fall främst ge "gröna flingor" och inte färgflingor som du skriver.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Midnattsfrost
      • October 2018
      • 3

      #3
      Kan jag mata dem med grönsaker någon gång i veckan (läste något om detta)? Jag har just nu ett blandat foder eftersom jag har flera fiskar i samma akvarium men började undra lite.. så det är inte ett rent färgfoder enbart.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13110

        #4
        Jag kan rekomdera algtabletter det uppskattas och är bra för deras matsmälltning. Vegetabiliska flingor som Kjell nämner tycker jag också du ska investera i.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...