Överbefolkning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dejvid
    • January 2004
    • 21

    Överbefolkning

    Jag har nu haft mitt akvarium i 3 månader och fått 3 kullar Black Molly och 5 kullar Guppy. Någon som har några tips på om man kan sälja/skänka bort dem. Vad är priset i så fall. Bor i Skåne (Malmö/Lund)
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    #2
    kolla med din lokala zoo-handlare. Han tar nog gärna emot dem och ger dig ersättning.
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • Nicke Lilltroll
      • February 2004
      • 730

      #3
      Jag sålde mina för 7:-/st till Akvarietjänst i Malmö. De vill helst inte ha med lyrstjärtar och så ska de vara helt svarta. De ska vara ganska stora också. De bör alltså vara lekmogna inna u säljer dem. Ring dit och kolla först bara.
      720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
      54 liter Paletter

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

      Kommentar

      • Mathias-D

        • December 2002
        • 1122

        #4
        Om du ska sälja black molly till zooaffären så är dom nog inte så pigga men man kan få en rabatt...

        Kommentar

        • dejvid
          • January 2004
          • 21

          #5
          Okej Tack för tipsen

          Kommentar

          • NaObie
            • December 2003
            • 126

            #6
            Du kan ju sälja dom till mig! =)...jag bor i malmö...tar gärna emot några =)
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145638

            Kommentar

            • dejvid
              • January 2004
              • 21

              #7
              Visst, du kan få några om du vill. Just nu har jag cirka 15 tvåmånadersguppy (ca 1-1,5 cm). Det konstiga är att vad jag kan se är alla utom ett par honor. Kanske dessa är starkare och överlever lättare? sen har jag 4-5 lika stora Black Molly. Utöver detta har jag 10 små Back Molly + Mängder småguppy. Jag vet inte när det är lämpligt att flytta yngel. Vet någon?

              Kommentar

              Arbetssätt...