Massyngling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morsan
    • August 2003
    • 285

    Massyngling

    Jösses.. Nu har ju surtanten Molly äntligen klämt ur sig sina yngel. Undra på att hon var TJOCK! Efter två dagar så hamnade de bland lite större yngel och räknades på vägen dit. 50 yngel!! Och inte ett yngel som har dött.. än.. Pigga rackare..
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103882


    msn: sonya2@hotmail.com
  • FinaFisken
    • March 2004
    • 184

    #2
    Vad Roligt!!
    //FinaFisken
    =)

    Kommentar

    • morsan
      • August 2003
      • 285

      #3
      Mmm..Jag o ungarna njuter..
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103882


      msn: sonya2@hotmail.com

      Kommentar

      • Marie J
        • January 2004
        • 10616

        #4
        Det är alltid lika roligt att få läsa om andras lycka då de har fått yngel.

        Själv väntar 2 av mina molly yngel varav den ena är jag övertygad om att hon spricker när som helst. Fast det har jag trott i en vecka nu.

        Lycka till!
        /Marie.

        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

        Kommentar

        • ViZiR
          • December 2003
          • 490

          #5
          hmm... ja grattis..
          Min gravida platyhona blev helt plötslig smal efter att hon såg ut att vara en tickande bomb...!
          inga platys har jag hittat..
          Är det något som händer ofta?
          hittade 1 yngel för 2 veckor sedan.

          Lycka till med mollysarna!
          <b><font face="Comic Sans MS"><font color="red">Stor</font id="red"> Kunskap Enligt Mig, <font color="red">Liten</font id="red"> Kunskap Enligt Er!
          </font id="Comic Sans MS"></b>

          Kommentar

          • mattemia
            • February 2004
            • 10

            #6
            Jag har också fått yngel ( för första gången) men jag vet inte om det är den lilla platyhonan som äntligen har klämt ur sig eller om de är uppätna, då är det förmodligen zebrafiskar. Vi får se...
            Kunde alla fall få upp cirka 10 yngel i 190 liters karet...det finns säkerligen fler, de klarar sig säkert på egen hand - hoppas jag alla fall.Lycka till med alla yngel!

            Kommentar

            • aransjo
              • February 2004
              • 2

              #7
              Hej! Vad gör ni sedan med era yngel när ni har fått så många?? Har själv en massa yngel som jag inte vet vad jag ska göra med. Jag har frågat en del zoo-butiker om de är intresserade men det är de inte. Vore kul att höra hur ni gör.

              Kommentar

              • morsan
                • August 2003
                • 285

                #8
                Fortfarande så har jag inte hittat några döda yngel Dessa mollys har nog Stålmannengener, tyckte jag såg nåt blått skymta i akvariet Jag hade samma undran, vart gör man av dem? Jag har talat om för min handlare att snart är det dags att göra upp om byteshandel och det var inga problem. Tills dess får jag fylla extraköket med badbaljor o dylikt.
                Finns det anabola till yngel? Så att de kan flytta hemifrån snabbare?
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=103882


                msn: sonya2@hotmail.com

                Kommentar

                • hallonpaj
                  • March 2004
                  • 2

                  #9
                  Min platyhona är hur tjock som helst, men det är ca 2 veckor kvar sa tjejen i djuraffären. Hur länge är en platyhona gravid? Har jag fattat det rätt att dom föder levande yngel (alltså inte ägg på botten som hannen besprutar)?
                  hallonpaj

                  Kommentar

                  • JR
                    • April 2003
                    • 2112

                    #10
                    typ blackmollys växer som små hästar, medans silvermolly (segelfensmolly) som jag fick yngel på, 55 st eller nåt på en kull, de växte otroligt långsamt...jag säljer mina fiskar till zoobutiker, men yngel finns det nog ingen som är intresserad av. du får föda upp dem tills de är ungfiskar, ungefär så stora som de som finns i zoo redan..då kan du nog sälja dem/byta dem mot varor i zoo butiken.
                    jag tar aldrig tillgodokvitto, bara pengar i handen eller nån teknisk pryl jag ändå tänkte köpa.
                    tyvärr ger nog inte mollys många kr per styck då de oftast inte kostar mer än 20-30 kr i butik..
                    --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                    http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                    Kommentar

                    Arbetssätt...