Är detta normalt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Galadien
    • February 2004
    • 107

    Är detta normalt?

    Idag när när jag tittade i akvariet såg jag att min gravida Guppy hona hade blivit lite smalare. När jag tittade närmre så såg jag endast 3 yngel bland växterna (kan finnas någon till som jag inte sett än).
    Är det normalt att en hona föder så få yngel första gången?
    Det har gått knappt 2 veckor och hon har redan fött dem. Hon har aldrig varit tillsammans med någon hane innan det.
    Borde det inte ta längre tid? Hon hade börjat bli tjock men inte så tjock som honorna brukar vara när de ska föda. Hon har också börjat bete sig agrissivt mot de andra fiskarna i akvariet. Varför då?
  • Poseidon
    • February 2003
    • 1255

    #2
    Ursprungligen skickat av Galadien
    När jag tittade närmre så såg jag endast 3 yngel bland växterna (kan finnas någon till som jag inte sett än).
    Är det normalt att en hona föder så få yngel första gången?
    Finns det många flytväxter så har kanske fler än 3 klarat sej i annat fall så har de blivit goda mums-bitar för de andra firrarna i akvariet inklusive deras hjärtlösa mor!!! ;-)
    Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
    Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

    Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

    Kommentar

    • Galadien
      • February 2004
      • 107

      #3
      Ja jag tror att de flesta nog tyvärr har slutat som föda... Jaja det finns ju inte direkt brist på Guppysar i världen!

      Kommentar

      • Mia_20
        • February 2004
        • 41

        #4
        hej! jag måste bara få säga att det kan ju hända att honan haft en hane på zoo om du köpte henne där) och då kan hon vara befruktat för mycket lång tid framöver! Dessutom kanske hon är på väg att bli gravid igen eftersom det börjar se ut som hon blir tjockare och tjockare Sedan lyft på stenar och växter så hittar du säkerligen några yngel där det törs jag nästan lovaJag hittade 6 stycken ungefär i dag och det var 1 vecka sedan hon ynglade i yngelkase
        Mia

        Kommentar

        • Galadien
          • February 2004
          • 107

          #5
          Hjälp snälla! Varför är hon så dum mot de andra fiskarna?! Hon har bitit av en stor bit av hanens fena och pickar hela tiden på slöjstjärtarnas fjäll! Allt började när hon hade fött ungarna.

          Kommentar

          Arbetssätt...