Guppyhonor dör, vad är fel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henchman
    • December 2002
    • 88

    Guppyhonor dör, vad är fel?

    Mina guppy honor har börjat dö av en efter en. Symptomen är samma på allihopen. Dom blir krok/slakryggade och tappar simförmågan. Dom försöker simma ett tag men tillslut så kommer ju liemannen och simmar ner dit.
    Hanarna i akvariet är det inget fel på.

    Är detta någon sjukdom eller är det bara ett tecken på att dom inavlats för mycket?
  • Maya
    • November 2003
    • 1162

    #2
    Hellu...
    Har samma problem som du med en av mina guppyhonor, det började med att hon fick vita prick... sen fick hon fenröta mm... har haft STORA problem dem men har behandlat med Aqua Furan... nu efter allt det här så ser hon inte riktigt "normal" ut. Din beskrivning av dina honor stämmer in precis på min hona bortsett från att hon faktiskt lever..:-D
    Hon äter och verkar inte lida av de.. men hannen verkar inte speciellt intresserad av henne...:-(
    Även jag undrar vad detta är..

    Mvh M.

    Ps. Krama om Fredde... jag kan juh inte :-(
    Mvh M.
    Tänk att så lite... kan göra så mycket....
    Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
    Min hemsida om hoyor & pelargoner

    Tempora mutantur nos et mutamur in illis

    Kommentar

    • Legolas
      • April 2003
      • 107

      #3
      Precis så gör mina honor efter yngling. Jag tror att det i allafall är för att dels så tar dom ut sig så mycket vid fördseln och blir för magra efter den så dom orkar inte äta upp sig. men jag vet ju inte dom era honor har ynglat.
      54L: 1 algätare, massor med guppy, 2kopparbarbar
      54L: 1 Kampfiskhane, 1 algätare, 6 guppyhonor
      32L: 1 Eldbukssalamander (Jack Sparrow)


      1 katt (Cello)
      2 kaniner (Arez och
      Callisto)
      1 Hund (Xelda)
      5 Hönor och 1 tupp
      www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

      Kommentar

      • scoooob
        • July 2003
        • 102

        #4
        Jag kan verkligen rekomendera Aqua Furan. Den bästa medicin jag gett mina fiskar och de är friska på 1-2 dagar och ingen dör! Synd bara att den är så j*kla dyr! Man kan alltid pröva att mata med mygglarver ett par dagar så de får ätit upp sig.

        Kommentar

        • andersalhbin
          • January 2004
          • 65

          #5
          Har haft samma probelm själv. Mina guppyhonor har dött en efter en efter födsel. Smalnar av och orkar till sist inte hålla sig uppe längre. Har nu bara en vuxen hona kvar till 3 pigga hanar.... Måste nog skaffa några nya om jag inte skall knäcka henne också...

          Kommentar

          Arbetssätt...