Yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fija

    Yngel

    Jag har en massa platyyngel i ett yngelakvarium, ca 15 l. En av dem (den äldsta) är ca 1 1/2 cm, men de andra växer nästan inte alls känns det som. Hur snabbt växer de egentligen? Känns som de har varit lika små i månader. Jag matar 2-3 ggr om dan. Funderar på att flytta över den största till salamanderakvariet för det är större och då kanske den växer mer lr?

    mvh

    // Fija
  • NinaStina
    • March 2003
    • 314

    #2
    Hejzan!!

    Mina Yngel växer också JÄTTE sackta!!

    Men men dem växer med tiden..

    MVH Ida

    Kommentar

    • Fija

      #3
      Det är ju lite jobbigt att det kommer nya kullar hela tiden, vad ska man göra av alla? Räknade väl inte med att de skulle va såååå produktiva.. eller de.. det är bara en hona som ynglar hela tiden. Hur länge kan man låta dem göra det? Blir de inte utbrända?

      Kommentar

      • fredrikakesson
        • November 2003
        • 1363

        #4
        Göd dom med mygglarver så ska ni se på fan.Gjorde det med mina svärdisar som inte ville växa.Då satte dom fart och det med råge.Tror att det va 1 cm på en vecka
        Fredrik

        Kommentar

        • Fija

          #5
          Jag provade att hacka mygglarver men tyckte innehållet bara flöt ut i vattnet. Kan man ge dem hela mygglarver när de är små?

          Kommentar

          • kisen
            • January 2004
            • 3

            #6
            Hej du skrev att du matade 2-3ggr om dan fiskarna mår inte bra av för mycket mat mata dom bar 1gång om dan.
            jag har också platy yngel men dom växer fort.
            //kisen

            Kommentar

            • Corona
              • September 2003
              • 241

              #7
              Jag matar mina guppyyngel 3-5 ggr om dagen, o dom växer så det knakar... Varierar så att dom får cyklops en gång om dagen, Och så byter jag ca 3-5 liter vatten om dagen (burkarna e på 35 liter/st)...
              Det funkar för mig iallafall =)

              Så jag vet inte om man kan mata yngel för mycket om man matar 2-3 ggr/dag... Men det har kanske med vattenkvaliteten att göra? Matar man dom mycket så får man kanske byta vatten ofta?

              Eller är det jag som är "ute och reser"?

              Lycka till med era yngel =)

              Mvh. Sara
              Man lär så länge man lever

              Kommentar

              Arbetssätt...