Guppy!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NinaStina
    • March 2003
    • 314

    Guppy!!

    Hejzan!!!

    Jag har lust att köpa 2st (eller mer) guppy honor till en Guppy hane...Det var så länge sen nån av mina fina fiskar fick ungar så jag vill pröva me Guppy som får lätt ungar...

    Tykke ni att jag ska göra det??

    Eller vad ykker ni??


    MVH Ida
  • Alva
    • May 2003
    • 434

    #2
    det kan du väl om du har lust....
    <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

    Kommentar

    • NinaStina
      • March 2003
      • 314

      #3
      Okkey...Men ska jag ha mer honor till hanen?? eller mer hanar?? Jag ska väll inte ha mer hanar va??


      MVH Ida

      Kommentar

      • zdybnet
        • December 2003
        • 406

        #4
        Nej, man brukar ju säga 2 honor per hanne. Vill du ha fler hannar får du väl köpa fler honor också =)
        //Karro & Johan

        Kommentar

        • Terato
          • November 2003
          • 560

          #5
          Ett tips är att köpa albinohonor..Har erfarenhet av att ynglen får väldigt fina färger..
          /Sara Östlund

          Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

          Kommentar

          • Alva
            • May 2003
            • 434

            #6
            Ursprungligen skickat av Terato
            Ett tips är att köpa albinohonor..Har erfarenhet av att ynglen får väldigt fina färger..
            jag antar att du menar blonda honor, men det finns massor av andra färger som också får fina yngel det beror ju lite på smak också. du kanske ska köpa renrasiga guppys? då kan du urvalsodla, sen om du tröttnar på att dom bara ynglar av sig. men urvalsodling av guppy är ju en hel gren av akvaristiken, så jag går inte in på den här för alla som är intreserade av seriös guppyodling kan kolla på min profil, där finns länken till svenska guppysällskapet
            <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

            Kommentar

            • NinaStina
              • March 2003
              • 314

              #7
              Hejzan!!

              Tack så mykket för alla svar...

              MVH IDA

              "Super Firren"

              Kommentar

              • Terato
                • November 2003
                • 560

                #8
                ja det är det säkert..blonda
                du vet det står alltid "albino" på zoo..
                men dom är ljuljusa, nästan lite gula och mina yngel har blivit ljusljusa i grunden och fått rosa tydliga ränder på kroppen och väldigt färgfulla fenor..(har då haft en blå, skära oh gula ljusa hanar)
                Dom blev så otroligt fina..färgerna kanske syns mer mot det ljusa.
                Jag brukar mixtra på amatörnivå men det skulle helt klart vara skitkul att sätta sig in i det på riktigt.
                /Sara Östlund

                Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                Kommentar

                Arbetssätt...