Lycka är...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EvaF
    • January 2004
    • 41

    Lycka är...

    tre pytte,pyttesmå platyyngel i vårt en månad gamla akvarium. Säkert kom det väl fler än tre, men det var vad vi han se innan släckning. De var väntade, men vi blev inte mindre glada för det. Väldigt roligt att det ”händer nåt’ ” i akvariet när man har barn, även om jag har förberett dem på att de kanske inte finns kvar när vi kommer hem i eftermiddag… Sedan lunchen är vi dock ägare av ett ”yngelnät” som vi ska försöka peta ner ev. överlevare i. Om man märker att en hona börjat föda, kan man då stoppa ner henne i ”påhängsdelen” eller blir det ett för stort stressmoment?
    190 l sällskap
    6 Amanoräkor, 12 Kilfläcksrasbora,7 Neontetror, 2 Kardinaltetror, herr & fru Mussepiggplaty, herr & fru x 3 Korallplaty, Herr & fru Ancistrus med en massayngel, 2 kuhliis,2 botia striata,herr & fru Rosengurami
  • Linn.c
    • July 2003
    • 128

    #2
    Hej, jag förstår precis din lycka. Känner precis på samma sätt varje gång det dyker upp en liten mini-platy. Eftersom det finns yngelkassar som är till för just sån här typ av födsel så måste det ju vara okej att stoppa ner Platyn i den. Men man ska nog akta sig för att stoppa i fisken för lång tid innan födseln för det kan inte vara kul att vara i en så liten inhängnad.

    Hälsningar
    Linn
    Besök gärna min zoon:

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=144349

    Kommentar

    • Deemer
      • August 2003
      • 145

      #3
      Har dom fått yngel en gång, så kommer dom garanterat att få det igen. Var observant med att titta efter yngel. Mina yngel (Black Molly yngel) gömmer sig ofta i javamossa och växter som är uppe vid ytan.
      MVH:
      <font color="blue">Andreas</font id="blue">

      50 l - Kakaduacilkid
      100 l - Sällskap
      150 l - Black Molly odling
      375 l - planering (blivande discus)

      Kommentar

      • Fiskenörd
        • January 2004
        • 30

        #4
        japp
        azad saleh

        Kommentar

        Arbetssätt...