Nån som vill hjälpa??? SNÄLLA!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mega_light
    • March 2003
    • 109

Nån som vill hjälpa??? SNÄLLA!

Jag undrar om det finns nån som har några bilder eller vet några bilder på guppys som leker.. det kan också vara filmat för jag vill VERKLIGEN se hur det ser ut... Många säger att det får du snart se om du köper guppy men jag är inte säker när dom leker...
    Ni får gärna förklara också hur det går till men helst bilder.....!!

Är den nån som vill hjälpa mig????
    Jag är EVIGT tacksam för den som gör det!!
    Mvh//Erica
    Vad är ballare än en fårvallare??-----> Shetland Sheepdog!!
  • Mega_light
    • March 2003
    • 109

Varför svara ingen här på zoopet?? det är ju helt dött här nä nu slutar jag snart fråga här och byter till akvarieguiden för man får ju ingen hjälp här!!
    Vad är ballare än en fårvallare??-----> Shetland Sheepdog!!

Kommentar

• Corydoras mad
      • April 2003
      • 1686

<font color="red">Det är svårt att hitta bilder på lekande guppy's, jag letade jag upp en där en hane försöker leka. Om du har en hona och en hane så kan du nog själv se hur hanen försöker leka hela tiden, det är så det går till!
      Jag tycker heller inte du ska hota med att säga att du ska sluta fråga här på Zoopet. Tänk på att klockan är mycket och att folk sover.

Nöjd? </font id="red">
      /Mathias
      The Corydoras freak

Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

Kommentar

• Tant Nancy
        • April 2002
        • 5407

Om du måste se det innan du köper dem, så gå till djuraffären och kolla i Guppyburken!!! Guppys leker hela tiden, det är ingen uppvaktning från hannen där inte utan bara pang på oftast... I bland kan, framförallt yngre hannnar, hålla på och kråma sig lite inför honorna, men det är inte mycket.... Eftersom hannarna har en "snopp" som de använder för att befrukta rommen inne i honan så ser man inte till någon äggläggning heller... dom bara kör upp bredvid honan och stoppar in sin "snopp", åsså är det klart!!!

Att bli purken för att ingen svarar på dina inlägg på två timmar en söndagkväll tycker jag är att överreagera... Vi är här för varandra, det är inte nån som har betalt för att svara på frågor här...
        MvH
        Tant Nancy
        www.gladafisken.aqualogen.se
        Mitt fotogalleri
        Dagbok
        Min zoon

Kommentar

• Helena S.
          • March 2003
          • 280

Vill bara haka på och säga att din fråga faktiskt var lite skum... hur guppies leker? Det är väl ganska uppenbart.. och som sagts tidigare, det går inte att missa. Hanarna är ständigt pilska. Fast hehe..min första tanke när jag läste din fråga; "vad är det här för en pervers människa? vill ha videos av guppies som nuppar?" hehe.. förlåt.
          -Helena S.

Kommentar

• Mega_light
            • March 2003
            • 109

Oj nej nej nej det var inte så jag menade att jag ville se färsta djurporr untan att gö undrade hur dom gjorde tex om hanen snurrar runt honnan eller att han jagar henne m.m för när jag kollade i mitt akvarium så simmande en guppyhane runt en guppy hona hela tiden var det lek??

Alltså förlåt om jag var lite sur och vrång igår det var inte menningen jag var lite på dåligt humör. Jag vet att det inte är nån ursäkt det skulle ju inte gå över er....
            Ajja jag hoppas ni förlåter mej och tack för era svar det var snällt att nån ville svara när jag skrev sådär.....
            Mvh//Erica =)
            Vad är ballare än en fårvallare??-----&gt; Shetland Sheepdog!!

Kommentar

• Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

<font color="red">Din guppy hane kommer troligtvis följa efter honan och försöka para sig ända till han dör...</font id="red">
              /Mathias
              The Corydoras freak

Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

Kommentar

• Linnet_90
                • March 2003
                • 126

En av våra hanar slutade bara par sig ca en gång om dagen, vid matdgs. Hann var världens sexgalning. Typ
                -Ohh, en guppy hona! Undra om hon går att para sig med? Iprincip så, eller
                -Åhh en black molly hane, Humm undra om det blir några barn om jag humhumar med honom?
                Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

Kommentar

• wintertime
                  • November 2003
                  • 1

jag föder upp guppy och har slutat köpa in nya honor pga att de dör mycket fortare som inköpta än som infödda. en fiskhandlare kan inte se om det är gamla honor, om de inte är yngel och han kan inte se om de har fått många kullar före inköpet eller om de är inavlade. Ha en sned fördelning av hanar och honor. gärna flest hanar, då honan gärna väljer fler hanar att para sig med vid samma tillfälle. VARFÖR, vet jag inte men honan kanske har inprogrammerat att de starkaste ynglen överlever.
                  winterime

Kommentar

Arbetssätt...