Platys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kattis
    • August 2003
    • 23

    Platys

    Hej!

    Jag har en stor skål, (har tyvärr varken råd eller plats för ett större akvarium som jag egentligen skulle vilja ha...) skålen är dock än av de större jag sett, fast jag vet inte hur många liter den kan tänkas vara... Till denna skål har jag även ett bottenfilter.. Nu till min fråga, jag hade från början två slöjstjärtar i denna skål eftersom jag som nybörjade inte visste att den var alldeles för liten för dem.. En utav dem dog här om dagen så jag köpte två stycken platys(för att övergå till några fiskar som kanske kunde trivas bättre i skålen) Jag har dock ingen värmare i skålen och undrar om Platysarna kanske skulle vilja ha det lite varmare än rumstemperatur? Jag funderar på om man kan få lite värme av någon lampa som man riktar mot skålen... någon som har något tips? Det får ju inte hller bli FÖR varmt så en spot-light kanske är att ta i...
    Platysarna är en korallplaty (hona) och en vanlig gul-orange platy (hane), kan dessa två få yngel? Och isåfall kommer dessa bil mat till den kvarvarande slöjstjärten!?
    Tacksam för lite tips!!
    /Kattis
  • Stollig
    • September 2003
    • 37

    #2
    Platysarna behöver varmare vatten och ynglen blir nog uppätna om du inte har massa gömställen

    Kommentar

    • piglet_79
      • September 2003
      • 16

      #3
      Hejsan!

      Jag hade oxå 2 fiskar i en guldskål innan jag fick reda på vilket djurplågeri det var..
      Inga fiskar mår bra av att ha sån liten plats att röra sig på..
      ok att vissa överlever..men tänk dig själv att bli intängd i ett rum med 1 meter ca att röra dig på...du överlever nog men mår inte bra..
      Ett tips är att köpa ett vanligt ganska litet akvarium ...det tar inte nån plats och kostar bara ca: 100kr...

      //Miriam

      Kommentar

      Arbetssätt...