segelfensmolly.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    segelfensmolly.

    vad kan jag ha som sällskap till sånna i mitt 150 liters?
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    De flesta övriga ungfödare går bra med dem. Eftersom Segelfensmolly är en rätt så långsam fisk med sina stora fenor skall du nog passa dig för alla revirhävdande fiskar och alla kända fiskar med aggressivitet, då deras fenor gör att de inte kan försvara sig eller fly.

    Swetrot

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #3
      jag har vit segelfensmolly, en hanne..den är rätt tuff & har haft ihjäl 2 av sina honor pga att den uppvaktar för mycket.. kan absolut inte påstå att den är långsam.. fast det är klart, har inte testat den med revirhävdande fiskar... men den är lite väl tuff, så den ska få flytta in hos mina golden..hehe..får se om den är lika tuff då?
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • zingo_boy
        • August 2002
        • 983

        #4
        som med min trevliga blåguramihanne, han var minsann minst lika trevlig mot sina brudar!

        ok, ungfödare. nice.

        Kommentar

        • HipHop_Girl
          • April 2006
          • 31

          #5
          Det beror lite på hur fisken är i sig, men jag har en segelfensmolly hane tsm. med guppysar, både hona & hane, yngel, en black molly hane, en korallplaty, en jättemal & en khuliål & det fungerar suveränt, i mitt akvarium är det den absolut minstta som bestämmer, min skimmerblåa guppyhona.
          När hon kommer så aktar alla på sig.

          Kommentar

          • andreassofus
            • November 2005
            • 5643

            #6
            att dom inte är snabba vet ja inte riktigt om ja kan hålla med om.. allt är ju relativt.

            ja hade mina segelfenor ihop med guppy svärdbärare o skalare och tigerbarb

            funka otroligt bra tills barberna växte till sig lite, sen började dom äta fenor så ja gjorde mig av med dom
            Mvh Andreas
            min zoon
            msn adress

            Kommentar

            Arbetssätt...