Vilken är den skyldige?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wikman
    • June 2003
    • 30

    Vilken är den skyldige?

    Min mollyhona har varit rejält tjock och antagligen full av yngel fram till i morse. Hon har fått gå i ett mindre akvarium tillsammans med fem neontetror och en ancistrus, 8 cm. När jag kollade på morgonen var hon ordentligt avmagrad men INTE ETT ENDA YNGEL SYNTES TILL! Är det ancistrusen som slukat allihop?
  • LinK
    • April 2003
    • 385

    #2
    Det är nog honan själv skulle jag tro...
    MvH
    Martin Sundholm

    "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Vuxna neoner och platy-mamman petar gärna i sig platy-yngel också. Sen är inte platy-yngel frisimmande förrän efter nästan ett dygn - första tiden ligger de på växter etc uppe vid ytan (om de kan).
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Wikman
        • June 2003
        • 30

        #4
        Tror inte att Black molly själv skulle sluka ynglen. Något sådant har jag aldrig varit med om. Börjar misstänka neonerna, en del såg runda ut om buken...

        Kommentar

        • LinK
          • April 2003
          • 385

          #5
          Vad du tror och vad som är naturligt är 2 skilda saker.. kanske va det neonerna men det är ju inte ovanligt att platyhonor "nallar" ett par yngel..
          MvH
          Martin Sundholm

          "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

          Kommentar

          • Wikman
            • June 2003
            • 30

            #6
            Borde i vilket fall vara fler än ett par yngel.

            Kommentar

            • hansg
              • February 2002
              • 444

              #7
              Molly honan tar en hel del yngel, men det är inte ovanligt att honan föder massor med döda yngel.
              För att underlätta graviditeten och födsel för alla arter av Molly bör man höja temp. under den tiden till närmare 27-28 grader.
              mvh
              hans-göran
              hgl

              Kommentar

              Arbetssätt...