guppyhanar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sammo
    • February 2003
    • 204

    guppyhanar

    Hur går det att ha bara guppyhanar tillsammans 3-5st, utan honor eller andra arter. slåss dem mkt, eller far illa på nåt annat sätt. Tanken är ha dem i stor skål.
    Om man behöver ha honor så blir dem fler...men hur klarar ynglen sej tillsammans med vuxna guppys?
    / sammo

    100L - växt m regnbåg & malar

    Min Zoon
  • Alva
    • May 2003
    • 434

    #2
    jag skulle tro att det går bra att ha dem utan honor, och om man har honor brukar några yngel klara sig, om dom inte är helt oskyddade. men om man inte vill ha en väldig massa guppys kan man ju mata de andra fiskarna med dom. perfekt levandefoder vad är det för skål?
    <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

    Kommentar

    • sammo
      • February 2003
      • 204

      #3
      jag har ingen än, jag ska kolla upp lite olika möjligheter först. Men tanken är ca 10-15L, en ganska stor växt som har rötter o stam i skålen men blad ovanför, nån sorts växt o en mindre rot.
      Antingen blir det några guppys eller kampfiskar. Men allt beror på hurdan skål jag får tag i.
      / sammo

      100L - växt m regnbåg & malar

      Min Zoon

      Kommentar

      • sammo
        • February 2003
        • 204

        #4
        jag har ingen än, jag ska kolla upp lite olika möjligheter först. Men tanken är ca 10-15L, en ganska stor växt som har rötter o stam i skålen men blad ovanför, nån sorts växt o en mindre rot.
        Antingen blir det några guppys eller kampfiskar. Men allt beror på hurdan skål jag får tag i.
        / sammo

        100L - växt m regnbåg & malar

        Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...