Dumma mig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gurami
    • March 2003
    • 414

    Dumma mig

    Hej.

    Jag vet att detta ämnet har tagit upp nåra ggr, men jag måste få veta lite mer exakt. För nåndag sen for jag till en zooaffär (inte en akvarieaffär) och tittade på nåra fiskar. Jag skulle egentligen bara köpa en guppy hona. Då tittade jag på svärdbärarna..
    Där simmade det runt en sån vacker hona. Hon var gul,grön,röd massa färger har aldrig sett hon sån vacker hona. Jag blev genast kär i den vackra fisken. När jag kommit ur min hypnos simmade det en ännu vakrare i samma färger bakom honan. Jag skulle bara köpa guppyn och honan efter som jag har flera svärdbärare där hemma. 4 honor och 1 hanne. Sen så fick jag ångest och tog den supervackra hanen.
    Jag tänkte (tänk om min hane dör imorgon) Men tydligen inte,
    när jag kom hem så började min hanne elaka sig med min hanne.
    Men felet är att jag FRÅGADEEEEEEE om man kunde ha två hannar. Jag blev helt veck, han var jätte dum mot han. Jag som trodde det skulle var atrvärt om eftersom den nya var större och hade större svärt. Men nej min hanne blev en riktig kung. Vad ska jag göra?
    Jag vill ha kvar båda. Kommer dom kunna bli vänner?

    Plus att en av mina honor börjar få nåt där nere som en hane brukar ha? Kan hon ha bytt kön?
    tackar för svar
    MVH Daniel
  • Manne_74
    • July 2003
    • 533

    #2
    låt det gå några dagar så lugnar nog hanarna ner sig..
    MVH Magnus

    600L Rena Saltakvarie med slimline,120L Juwel Lido Med Juwel's Rock ,
    Red Sea Max Salt med slimline

    Kommentar

    • AndreasN
      • July 2003
      • 2732

      #3
      De blir kompisar efter nån vecka eller två. Det går ingen nöd på en mobbad svärdbärare bara den får mat. Din hona är nog en hane som nu börjar få sitt svärd. Det händer ibland, inget konstigt. Samma sak med människor, en del kommer i puberteten när de är 11 och andra när de är 15.
      540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #4
        lite tråkigt om det va så med människor...när tjejerna blev 15 så va det vissa som fick en penis..haha
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        Arbetssätt...