guppy yngel när ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ior
    • August 2003
    • 25

    guppy yngel när ?

    Köpte ett tio tal guppys idag 5 honor + 5 hanar .. Alla honorna ska ha yngel snart , problemet är bara att jag ej vet när det ska ske ? en är smällfet de andra är lite smalare .. Har ingen aning om när jag ska flytta över Guppyn från sällskaps akvariet till yngel akvariet ..
    Tacksam för svar

    Mvh. Daniel
    Guppy ? Jaha så var det ..
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #2
    Om du ska ta tillvara på varenda yngel så kommer du snart storkna av alla guppys.
    Jag tycker du ska låta dem gå i det vanliga akvariet, några klarar sig nog i varje kull så du får på tok för många snart i alla fall.
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • ior
      • August 2003
      • 25

      #3
      Tänkte det kunde vara kul att ta vara på några och ha i ett lite mindre akvarie också .. Har Tigerbarber och Skalarer i sällskapsakvariet .. skulle vara bra att veta (ca) när det skulle hända , så man kan sätta över honan , så det inte blir på tok för tidigt
      Guppy ? Jaha så var det ..

      Kommentar

      • Spooler
        • May 2003
        • 86

        #4
        när dom är riktigt mörka där bak och putar ut lite vid analen, då e det nära
        1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*120 sött, 1*110 sött, 1*98 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)

        Kommentar

        • ior
          • August 2003
          • 25

          #5
          Har lite svårt att se om dom putar ut lite vid analen eftersom alla mina honor är gravida (var sådanan när jag köpte dom ..) , men man kan klart och tydligt se ynglens ögon genom guppyn ..
          Guppy ? Jaha så var det ..

          Kommentar

          • Spooler
            • May 2003
            • 86

            #6
            om det inte putar något är dom helt jämnrunda mellan fenorna vid analen
            1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*120 sött, 1*110 sött, 1*98 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)

            Kommentar

            • ior
              • August 2003
              • 25

              #7
              ok men då putar det nog ut , ska åka och köpa yngelakvarie i morron ..
              tackar för svaren
              Guppy ? Jaha så var det ..

              Kommentar

              Arbetssätt...