Gravid Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MarcusR
    • December 2014
    • 6

    Gravid Molly

    Inskaffade mig precis en molly och har förstått att hon kanske är gravid. fick precis platt yngel häromdagen och nu då kanske denna molly! Vad tror ni ? är hon Gravid eller är hon sjuk?

  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Där blir snart ungar.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ja snart kommer de.....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Elinrazza
        • January 2015
        • 16

        #4



        Hej! Jag är ny här på zoopet och jag undrar om mina guppyhonor är gravida och när dom kommer att få yngel. Ni kanske inte vet så mycket men jag behöver snabbt ett svar. Jag köpte dom idag ifrån djuraffären, och jag valde sånna som var tjocka då jag vill ha yngel. Honorna och hanarna gick i samma kar, så jag antar att honorna är gravida? Iaf. En av mina guppy honor är ganska tjock och man kan se att det är små yngel i hennes mage, men hon är inte jätte tjock. När kommer hon att bli sådär tjock så att det ser ut som att hon kommer att sprängas? Hon beter sig ganska normalt, fast hon simmar nästan bara uppe vid ytan och vid pumpen oså. Är det normalt beteende innan hon föder? Hur lång tid kommer det ta innan hon ska föda, för jag jade tänkt att lägga henne i ett yngelkar när hon föder och sen flytta ut henne. För jag vill inte sätta in henne där än om hon inte ska föda för det känns lite taskigt, då det inte är ett jättestort utrymme för henne.

        Jag blir väldigt tacksam för svar!

        Kommentar

        • Elinrazza
          • January 2015
          • 16

          #5



          Hej! Jag är ny här på zoopet och jag undrar om mina guppyhonor är gravida och när dom kommer att få yngel. Ni kanske inte vet så mycket men jag behöver snabbt ett svar. Jag köpte dom idag ifrån djuraffären, och jag valde sånna som var tjocka då jag vill ha yngel. Honorna och hanarna gick i samma kar, så jag antar att honorna är gravida? Iaf. En av mina guppy honor är ganska tjock och man kan se att det är små yngel i hennes mage, men hon är inte jätte tjock. När kommer hon att bli sådär tjock så att det ser ut som att hon kommer att sprängas? Hon beter sig ganska normalt, fast hon simmar nästan bara uppe vid ytan och vid pumpen oså. Är det normalt beteende innan hon föder? Hur lång tid kommer det ta innan hon ska föda, för jag jade tänkt att lägga henne i ett yngelkar när hon föder och sen flytta ut henne. För jag vill inte sätta in henne där än om hon inte ska föda för det känns lite taskigt, då det inte är ett jättestort utrymme för henne.

          Jag blir väldigt tacksam för svar!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Som du säger är det omöjligt att svara på, eftersom de föder en ny kull med 4-5 veckors mellanrum.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • MarcusR
              • December 2014
              • 6

              #7
              Min molly hona har inte släppt några yngel ännu, men det kommer nog snart

              Kommentar

              Arbetssätt...