Guppyyngel som aldrig kommer...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nova
    • April 2003
    • 512

    Guppyyngel som aldrig kommer...

    Hej!
    Jag har två guppyhonor varav en skulle ha fött yngel för 2 veckor sedan enligt min beräknig. Hon har bara haft en kull förut. Eftersom hanarna är på honorna hela tiden så antar jag att hon blev gravid igen direkt när jag la ner henne hos dom andra efter första kullen. Hon har ännu inte fått några ungar, är det nått fel eller parade hon sig kanske inte på en gång? Tacksam för svar!
    Mvh Nova
    Denise
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Det är bara att ta det lungt, de sköter om det där själva. Jag vet inte hur din hona ser ut, har hon blivit väldigt tjock? Har hon magrat av igen? Kan det vara så att hon fött yngel, men att de blev mat åt någon/några fiskar den här gången?

    Ser hon ut att må bra?

    Swetrot

    Kommentar

    • Nova
      • April 2003
      • 512

      #3
      Sist födde hon en vecka efer den andra honan så jag tycker hon kanske borde ha gjort det nu oxå? Jag tycker att hon alltid har vart tjock nu efter första kullen. Kanske blev dom mat. Men borde jag inte i så fall hunnit se iaf ett yngel med tanke på att jag kollar akvariet flera gånger om dagen?! Om dom skulle föda i akvariet så har jag en stor växt som ynglerna brukar gömma sig i.
      Mvh Nova
      Denise

      Kommentar

      • imported_n/a
        • July 2003
        • 149

        #4
        jag har samma problem men bara det att hon har fött i omgångar första på 3 yngel andra på 6 nu verkar det inte komma nå mer trots att hon fortfarande är smällfet !frågade min akvariehandlare och han trodde att det var för att de andra fiskarna stressade henne som hon inte ville föda.... jag vet inte riktig.. med tanke på att jag har haft henne själv i ett 54 l akvarie ett tag men det har fortfarande inte blitt nåt den svarta fläcken på magen är enorm och det putar rejält vid analen... ???
        Go Fish*

        Kommentar

        • Nova
          • April 2003
          • 512

          #5
          Sen mina guppyhonor födde yngel har dom alltid varit tjocka, så de ser gravida ut jämt
          Mvh Nova
          Denise

          Kommentar

          Arbetssätt...