vad har ni för guppys?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gurkan
    • March 2003
    • 632

    #16
    jag har sånna som dör av alla möjliga sjukdommar =/
    corydoras.

    Kommentar

    • Spooler
      • May 2003
      • 86

      #17
      kan man kalla katter för bonnakatt så har nog jag bara bonnaguppys
      1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*120 sött, 1*110 sött, 1*98 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)

      Kommentar

      • osterlind
        • May 2006
        • 193

        #18
        hur lång tid tar det innan guppysarne får färg?

        Kommentar

        • maricici
          • March 2006
          • 303

          #19
          Har inga bilder

          Blonda honor och tre grå hanar och en blond hane. Röda täckfärger på dom blonda, och mörk blå och multicolor på dom grå.
          Solfjädersstjärt, triangelstjärt, rundstjärtar och en en obestämbar som ser ut som en delad solfjäder till skillnad från det smalare dubbelsvärdet-skumt.
          I
          MY

          Kommentar

          • Rogli
            • August 2005
            • 132

            #20
            Ett akvarium med guppysoppa. Min son har haft dem i 3-4 år i 40 liters. De härstammar från "Zoo-guppy", en rödfenad slöjguppy och två honor. Så många av dagens hanar är sådana rödfenade slöjisar men några blå-svarta slöjisar också. Tänkte behålla dem utan att selektera för att se hur många generationer det tar att återfå vildform. De går i 100 liters och är väl ca 25 st.

            Sen har jag en burk med endlers som blivit många nu!

            I ett 200 liters har jag vildform från Trinidad. De går med botier och palettciklider. Många yngel klarar sig ändå och de ökar i antal.

            Själv tycker jag att vildformerna är mycket roligare att ha än kulturguppy. Vilken fart och härdighet de besitter!

            /Roger

            Kommentar

            • Watermelon
              • November 2005
              • 140

              #21
              Jag har bara Endlers guppy, och kan rekommendera dem varmt. Så mycket friskare och så mycket roligare beteende än avelsguppy och föder bara några få yngel som alltid överlever allihopa.
              Enligt mig är Endlers också mycket vackrare än slöjfensvarianten som knappt orkar simma med sina tunga stjärtar...

              Såhär ser de förövrigt ut: http://fins.actwin.com/fresh-pics/en...livebearer.jpg
              110 Liters Fisksoppa, vill och ska renovera fiskbeståndet nån gång...
              Ancistrus, Fläckig Pansarmal, Platy, Endlers Guppy, Kopparbarb, Ampullaria, Afrikansk Jättefilterräka

              20 Liters Räkkar
              Två CR (ska införskaffas fler) och en körsbärsräka som har fått flytta från stora akvariet.

              Kommentar

              • osterlind
                • May 2006
                • 193

                #22
                Föder endlers guppy också en gång i månaden?

                Kommentar

                • Rogli
                  • August 2005
                  • 132

                  #23
                  Ursprungligen postat av osterlind
                  Föder endlers guppy också en gång i månaden?
                  Ja, de funkar som guppy och är ju guppy!
                  De är som sagt mycket tåliga

                  Kommentar

                  Arbetssätt...