molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • annah
    • December 2006
    • 28

    molly

    Nu har jag dragit igång mitt 250 liters igen, haft sådan problem så stängde totalt i nästan 6 månader, men nu är jag up and going igen.

    Kört sällskapsfisk hela mitt liv, men faktiskt aldrig molly, men visst har jag förstått det hela rätt, att alla mollysar (silver, lyr, spenops osv) kan para sig med varandra?

    har 2 gula spenopshonor, 3 svarta spenopshanar samt 1 svart spenopshona. Hannarna verkar inte fatta att de gula damerna finns, måste jag köpa fler svarta honor (vill ju inte stressa sönder lillsvartflickan), eller kommer det ge med sig?

    Tror att en av mina gula spenopsdamer är dräktig också, men ändå osäker, vad säger ni?
    Andra honan är inte minsta lilla mörk baktill.

    Sedan till sista, hur länge går de dräktiga?

    ber om ursäkt att jag måste länka bilden från en annan sida, men vet inte riktigt hur jag lägger upp bilder här

    http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/528e69498e0e744ead0003a5-draktig?4d712551b9cb462141049130-1-odling


  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #2
    Jag är dålig på Molly fiskar men jag vet att du ska ha fler honor än hanar för att honorna inte ska bli jagade till döds.
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av henrikl
      Jag är dålig på Molly fiskar men jag vet att du ska ha fler honor än hanar för att honorna inte ska bli jagade till döds.
      En "sanning" med modifikation; det beror väldigt mycket på hur individerna är och hur inredningen ser ut.
      Jag TROR nog de svarta hanarna fattar snart....ta det bara lugnt......
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • lillaakvariet
        • December 2013
        • 26

        #4
        det beror på hur länge dem är dräktiga men om hon är av slappnad och inte stressad tar det runt en månad

        Kommentar

        Arbetssätt...