Fina guppys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nova
    • April 2003
    • 512

    Fina guppys

    http://www.guppies.com/PAGES/photos.html
    Denise
  • Bubblan89
    • November 2002
    • 1220

    #2
    Dom var jättesnygga

    Kommentar

    • ankan
      • May 2003
      • 7

      #3
      Dom var verkligen jättefina! Guppys är min favvofirre, har flest såna men även några neontetror och ett platypar!
      Ha en bra dag i hettan!
      mvh Anna Karin

      Kommentar

      • Nova
        • April 2003
        • 512

        #4
        Ja guppys är verkligen fina. Först trodde jag att dom var gråa & tråkiga men det är dom verkligen inte, bara honorna... hehe
        Denise

        Kommentar

        • ansi
          • February 2003
          • 74

          #5
          Jag har faktiskt en hona med rätt så stora, långa och alldeles blå fenor och svart kropp! Hon är jättefin och ser lite ut som en hane men jag tror inte att hon kan få bäbisar...!
          Eller så låter hanarna bli att försöka para sig med henne för att dom tror att hon är en annan hane helt enkelt!

          Kommentar

          • Nova
            • April 2003
            • 512

            #6
            Okej, fint om det skulle vara en hona. En av mina honor är halva svart alltså kolsvart & andra hälften är vit/grå... Medans den andra honan jag har är alldeles grå & tråkig
            Denise

            Kommentar

            • JR
              • April 2003
              • 2112

              #7
              guppyhonorna är inte gråa & tråkiga..de är bara gråa =)
              --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
              http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

              Kommentar

              • Bubblan89
                • November 2002
                • 1220

                #8
                Guppys är jättefina fiskar, jag har 5 stycken.
                Tyvärr så biter mina kampfiskhonor dem i fenorna så dom är ganska trasiga.
                Kampfiskhanen bryr sig dock inte om Guppysarna så jag ska flytta över dom till hans akvarium så att jag får tillbaka deras vackra fenor igen.
                Jag har sett kampfiskhonor med stora långa fenor. Dom är jättefina. Men jag har bara sätt dem några gånger, dom är nog ganska ovanliga.

                Kommentar

                • Nova
                  • April 2003
                  • 512

                  #9
                  hehe jag menade förstås lite tråkiga i färgen jämfört med hanarna
                  Denise

                  Kommentar

                  • sune
                    • May 2003
                    • 137

                    #10
                    Mina guppy honor är inte ett dugg tråkiga ... En är ljus gul, en är ljus gul med orange stjärt, en är silver grå med gul stjärt med svarta prickar och en är faktiskt lite tråkig då som är grå och svart. Hanarna har ju inte överlevt så mycket men dom jag har kvar är väldigt fina, en med orangespräcklig stjärt och en med brun/orange/rosa m.m fläckar på stjärten. Dom döda hanarna var ganska tråkiga men det som är spännande med mina yngel är hur dom kommer att se ut i slutändan ... men det återstår att se. Vet ju inte vem som är pappa till vem ...
                    MVH

                    Susanne

                    Kommentar

                    • Nova
                      • April 2003
                      • 512

                      #11
                      Oj då, helt säker på att det är honor? Fast jag har haft en gul guppy som såg ut som en hona i kroppen men dom i djurraffären sa att det var en hane för att den just var gul... Men vem vet det kanske oxå var en hona Tråkigt nog så var det min första fisk som dog så jag han alrig få det bekräftat med yngel Hmm... jag kanske borde ändra uppfattning då
                      Denise

                      Kommentar

                      • sune
                        • May 2003
                        • 137

                        #12
                        Jo då den gula är hona, även dom andra alla har varit tjocka och fått yngel, fast den som är silver grå med gul stjärt med svarta prickar och den som är grå och svart, lyckades få yngel när vi var bortresta, dom var smala igen när vi kom hem. Det roliga med den ljus gula och den med orange stjärt är att dom fick yngel dagarna eftervarandra och den ena lyckades pricka in min dotters 8 årsdag, vilket hon blev glad för. Hanarna älskar att förföra den som är silver grå med gul stjärt med svarta prickar, och hon är mycket större än dom andra.
                        MVH

                        Susanne

                        Kommentar

                        • Bubbelina
                          • June 2003
                          • 322

                          #13
                          Min Guppy hona är alldeles gul med svart bakfena! Hon är så söt!! Därför heter hon Sweety =)
                          "Allways look at the brhigt side of life.."

                          Kommentar

                          • Nova
                            • April 2003
                            • 512

                            #14
                            Ska oxå gå på jackt efter så fina
                            Denise

                            Kommentar

                            • sune
                              • May 2003
                              • 137

                              #15
                              Bor du i Gbg eller i närheten så hittade jag dom gula i Bäckebol ...
                              MVH

                              Susanne

                              Kommentar

                              Arbetssätt...