HJÄLP!!! Vad göra med mina nya yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sune
    • May 2003
    • 137

    HJÄLP!!! Vad göra med mina nya yngel?

    Jag har just blivit begåvad med 3 st nya guppy yngel som jag såg födas. Tyvärr så var mina kilfläckrasbora snabbare än mig att få tag i dom alla andra. Såg samanlagt 6 st men räddade 3. Den första jag såg la jag ner hos mina 2 andra yngel som är ca 3 - 4 veckor men dom började att jaga den stackarn på direkten så jag fick panik och lade den i en tupperwere burk. Vad ska jag göra nu? Ska jag lägga alla tillsammans eller ska dom äldre yngeln flyttas, till dom stora fiskarna eller i ett kar utanför akvariumet? Och dom yngre yngeln till det flytande yngelkaret? Snabbt svar önskas .... har ett yngelkar till som är utanför karet men där lade jag snabbt ner mina fiender kilfläckrasbora medans jag jagade yngel.
    MVH

    Susanne
  • Oscar Cederqvist
    • November 2002
    • 6546

    #2
    Tror du att de gammla ynglen klarar sig i akvariet då? Det bästa är om du kan ha de små i ett eget akvarium ett tag.
    Oscar Cederqvist

    Kommentar

    • sune
      • May 2003
      • 137

      #3
      Trodde inte att dom äldre ynglen skulle jag jaga dom nya eftersom dom är ju egentligen inte så mycket äldre, men dom nya får växa till sig för sig själva ett tag , men nu är frågan vilka bör vara vart? Tänkte att dom äldre skulle klara sig i karet utanför akvariet. Vad tror du?
      MVH

      Susanne

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Ja alla lär klara sig i ett eget kar. Frågan är om det är någon som klara sig i akvariet, jag vet ju inte riktigt hur stora de är.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • sune
          • May 2003
          • 137

          #5
          Hur stora ungefär bör dom vara innan dom släpps ner i akvariet? Bra att veta eftersom detta problem kan uppstå igen, kan inte fylla hemmet med en massa kar. Fast mina barn blir väl glada med alla yngel.
          MVH

          Susanne

          Kommentar

          • Oscar Cederqvist
            • November 2002
            • 6546

            #6
            Beror på vad du har för fiskar i karet. De ska ju gärna inte komma in i munnen på dessa.
            Oscar Cederqvist

            Kommentar

            Arbetssätt...