guppyyngel:en svart resten beiga!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • empeluna
    • June 2003
    • 14

    guppyyngel:en svart resten beiga!!

    <font color="purple"></font id="purple"><font size="5"></font id="size5"><font face="Arial"></font id="Arial">jag har ett svart yngel som en av mina BEIGA mammor har fött varför är ynglet svart
    Emelie
  • LinK
    • April 2003
    • 385

    #2
    Det har med gener att göra. va pappan svart? två beiga föräldrar kan få en svart unge.... =) så är det!
    MvH
    Martin Sundholm

    "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

    Kommentar

    • empeluna
      • June 2003
      • 14

      #3
      Han/Hon simmar upp och <font face="Arial Black"></font id="Arial Black"><font size="5"></font id="size5"><font color="purple"></font id="purple">sen sjunker den jätte snabbt ner på botten men när dem andra simmar upp och stannar så sjunker dem knappt ner kanske sakta sakta men inte å snabt som han vad kan det bero på?
      Emelie

      Kommentar

      • LinK
        • April 2003
        • 385

        #4
        tja!

        när black molly ynglena är nyfödda åker de antingen direkt ned till botten och ligger där ett tag innan de åker upp till ytan eller så åker de direkt upp till ytan och sen ner på botten.

        vet inte om det är för att fylla deras luftblåsa eller vad det är men så ska de göra iaf.

        =)
        MvH
        Martin Sundholm

        "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

        Kommentar

        • empeluna
          • June 2003
          • 14

          #5
          men jag har ju guppysar men det kanske inte spelar någon roll på vilken fisksort jag har men du LinK mitt klassrum brann upp igår
          Emelie

          Kommentar

          • empeluna
            • June 2003
            • 14

            #6
            och du LinK tack för att du svara på mina frågor =) jag blir glad när jag ser att non har svarat =)=)=)
            Emelie

            Kommentar

            • LinK
              • April 2003
              • 385

              #7
              HAHAAH så ditt klassrum har brunnit upp? fan vad skönt! DÅ SLIPPER DU PLUGGET JU!?

              =) jag blir oxå glad när nån svarar på mina så jag försöker svara på så många andras jag kan. =)

              hur mår den svarta då? e den mobbad? hehe
              MvH
              Martin Sundholm

              "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

              Kommentar

              • LinK
                • April 2003
                • 385

                #8
                aha nu hajjar jag det där med "men jag har ju guppys". men principen e samma med dem. saamma med alla ungfödande.

                jag uppfattade det som at du hadde black mollys.. hehe
                MvH
                Martin Sundholm

                "Bara för att jag har rätt betyder det inte att du har fel!"

                Kommentar

                • shpend
                  • August 2002
                  • 2010

                  #9
                  hej
                  det finns ju många olika guppys och när man blandar olika stammar eller olika färgvarianter då stannar de kvar i generna och då kan den bli lik någon annan guppy som man har blandat för länge sen.
                  eller så kan de va så att den mörka e en hanne å dom andra honor för att hannarna för först färg å honorna får detlite senare..

                  Kommentar

                  • empeluna
                    • June 2003
                    • 14

                    #10
                    <font face="Andale Mono"></font id="Andale Mono"><font size="5"></font id="size5"><font color="purple"></font id="purple">till Link// vi slipper inte plugget men den svarte mår bra mina fiskar e inte rasister hahah men jaja vi hörs=)
                    Emelie

                    Kommentar

                    Arbetssätt...