Guppy, platy och botia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eldhroka
    • September 2006
    • 207

    Guppy, platy och botia?

    Blev så irriterad på alla sniglar som tagit över i akvariet efter att jag fått med några med en växt, så idag åkte jag och köpte två pakistanbotior. Frågade i affären om de äter upp alla yngel men h*n visste inte (ärligt iaf). Så, nu undrar jag över vilka erfarenheter ni har av pakistan botia och yngel. Att de äter upp en del är ingen fara men jag vill ju gärna få några nya guppy och platy också.

    Har en kompis som ständigt hade yngel av både fisk och räkor trots att hon hade en praktbotia i karet så helt kört verkar det ju inte.

    Det känns som om dessa nykomlingar skulle kunna bli lite av favoriter så länge de låter några enstaka yngel överleva...

    Har ett 112-liters akvarium med mycket växter i.
    Senast redigerad av eldhroka; 09 December 2011, 17:04.
    54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter
  • malfunkshun
    • September 2008
    • 394

    #2
    Skaffa 3-4 till. De vill ha kompisar. Nog äter de yngel om de vill, men inget som kommer märkas direkt.

    Kommentar

    • eldhroka
      • September 2006
      • 207

      #3
      Tack för ditt svar. Jag frågade om de var stimfiskar när jag köpte dem men h*n sa att de inte bryr sig så mycket, att de inte är stimfiskar på samma sätt som tetror eller liknande. Ja ja, jag ska köpa flera, vill ju att de ska trivas såklart

      Låter bra att de lämnar några yngel, de får ju gärna äta upp några så får jag inte för mycket fisk i karet på sikt heller.
      54 liter 105 liter 450 liter45 l 112 liter

      Kommentar

      • robidobban
        • March 2009
        • 652

        #4
        Vad är det för mått på karet?
        Den kommer äta alla yngel den kommer åt.
        Beroende på hur stort karet är så ska du köpa 5-6 till då det är en stimfisk.
        Om det är för litet så borde du göra dig av med botian och köpa en anentome helena istället.

        Man ska inte lita på allt dom säger i affären, antingen försöker dom sälja eller så är dom okunniga.
        Senast redigerad av robidobban; 09 December 2011, 18:07.

        Kommentar

        Arbetssätt...