dog , stjärtfenan borta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zoll
    • May 2003
    • 187

    dog , stjärtfenan borta

    Min guppyhane hittade jag död nu.
    Tittade till dom bara för en timme sen då levde alla.
    så hitta jag hann nu död på botten o stjärtfenan var helt bort tuggad,,, Har det skett efter han dog??? eller`?
    Han hade visserligen redan lite misshandlad stjärfena det fick han redan första dagen jag köpte den, av kampfiskarna. men har dom get sej på honom nu igen så att han dött, eller har det hänt efter han tog att dom mumsat fenan
  • zoll
    • May 2003
    • 187

    #2
    ingen som vet om han har dött före eller efter nån mumsade fenan

    Kommentar

    • d-day
      • October 2002
      • 73

      #3
      Ganska svårt att avgöra om han dog före eller efter men mest troligt knipsade dom en bit till av fenan så att han inte kunde "hålla balansen" längre.Och en fisk som har avvikande betende i akvariet brukar medföra att andra fiskar kan uppfatta han som ett byte.Jag såg det själv en gång i mitt akvarium när mina kongotetror tog kål på en kilfläcksrasbora jag hann inte ens resa mig upp ur soffan förrän fisken låg död på botten så snabbt gick det.

      Kommentar

      • gurkan
        • March 2003
        • 632

        #4
        kan vara kampfiskarna som låg bakom det hela
        corydoras.

        Kommentar

        • JR
          • April 2003
          • 2112

          #5
          Jag har också sett när fiskar försöker äta upp andra fiskar även om de inte är döda..om de ser skadade ut & de andra är lite större så är det kört ibland..

          160L Eldstjärt,guppy..110L segelmolly neontetra & kardinaltetra
          45L guppy & segelmolly yngel..10L + 2*8.5L (avdelad 17L) karantän & sjukstuga
          --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
          http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

          Kommentar

          Arbetssätt...