har nyligen startat ett större kar och har nu kunnat följa mina fiskar lite bättre. Till det nya karet tog jag med mej två guppy och tillsatte ett par stycken ytterligare så inte honan skulle bli för stressad. Honan har blivit relativt stor nu det sista och jag misstänker att hon är gravid, enligt min tro borde det vara den första hannen som gjort henne gravid då de andra inte borde hunnit med det på en dag
Till problemet, nu står honan nästan lodrätt med huvudet neråt och är ganska arg mot de andra uppe i ett hörn medan den första hannen "vaktar" henne och jagar bort alla andra. Jag undrar om det kan vara så att han !vet! att det är hans yngel på väg eller vad är det som händer
Är det yngling på väg, brukar honorna stå lodrätt när de ska yngla eller är det något annat? Hon har ätit bra i övrigt underdagen och simmat runt som vanligt så inga tecken på sjukdom i alla fall

Till problemet, nu står honan nästan lodrätt med huvudet neråt och är ganska arg mot de andra uppe i ett hörn medan den första hannen "vaktar" henne och jagar bort alla andra. Jag undrar om det kan vara så att han !vet! att det är hans yngel på väg eller vad är det som händer

Kommentar