Pris på kardinaltetra?
Kollaps
X
-
det kostar ju att köra också så då kan du väl hitta billigare?!?
//Henrik
Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...Kommentar
-
Det verkar faktiskt inte så.. Billigaste jag har hittat i närheten (5 mil enkel väg) är som jag skrev i början av tråden 1460:-. Så även om jag får åka längre, så blir det ändå ungefär 500:- billigare totalt sett. Och jag kanske kan hitta något annat kul när jag är där också..
//Henrik
du kan väl ta någon bild så vi får se hur akvariumen ser utKommentar
-
dom jag köpte var iaf kardinal och han hadde rät gott om dom 3 st 120-200 liters kar med kardinaltetror i gårKommentar
-
Kommentar
-
Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...Kommentar
-
Priset varierar mycket efter storleken och hur länge fisken har karantänshållits.
Alla som säljs är ju vildfångade och beställer man direkt från sydamerika, beställer man den minsta storleken, struntar man i karantänen så kan de säljas mycket billigt.
Eftersom just kardinaltetran är extremt ömtålig den första tiden (väl inkörda är de inte så ömtåliga) så är det viktigt att inte köpa för små eller sådana som inte är karantänshållna rejält länge.
Många grossister köper därför in dom i smallstorlek och drar upp dom under ca ett halvår. Detta gör att de är betydligt tåligare (lång karantän, bra storlek, van vid vattnet), men också blir bra mycket dyrare.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar