Rödbukspirayor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stifflor
    • December 2008
    • 15

    #16
    de som jag stör mig lite på är att "många" säger att jag snackar skit när jag inte gör, jag kan min sak de erfarenheterna jag har. Okej att andra har sina åsikter men då ska dom inte säga att det är jag som har fel
    Senast redigerad av stifflor; 22 January 2009, 17:47.

    Kommentar

    • Bowman
      • December 2008
      • 1318

      #17
      Troll..

      Kommentar

      • psyko
        • April 2007
        • 49

        #18
        men att du snackar skit är ju sant, bara för att man KAN ha 5 st pirayor i ett 200 L så betyder det inte att det är okej. precis som att du inte borde ha en stor orm i ett litet terrarium bara för att det går så betyder det inte att det är rätt eller okej. så du snackar massa skit och om du brydde dig för 5 öre så borde du fan tvinga din polare att sluta plåga pirayorna. du är väll inte så dum att du tror att dom säger till ifall dom inte trivs? det värkar ju nästan så!!

        Kommentar

        • Reizgas
          • October 2008
          • 25

          #19
          Ursprungligen postat av stifflor
          så du menar att paroon hajar som dom säljer i affären i ett sketet 60L akvaium blir 1,10m långa i ett 60L ? :S . då skulle ju djuraffärerna haft ett akvarium på minst 1000L hur får du ihop det?

          jag tror att han får ihopp det med att djuraffären förväntar sig att sälja av alla paroon individer innan dom är 1.10 meter just därför låter dom gå i 60l kar , och 1000L Paroon räcker heller inte till en sådan stor fisk , det är inte ens ngn akvariefisk i mina ögon !


          känns heller inte så naturligt att "vänja" Pirayor till att trivas med det som i naturen är deras mat ?.

          200L Piraya ? Svar: Niklas Erik Johan

          Kommentar

          • Sleep
            • December 2008
            • 246

            #20
            Ursprungligen postat av stifflor
            Haha de ända folket gör på detta forumet är klagar, om du tar bort pirayornas gömställen så vänjer sig pirayorna att vissa sig mer, och efter ett tag kan du sätta ner prylar så de blir snyggt i akvariet och då gömmer sig inte pirayorna. jag har 3st akvarium ett på 500L, ett på 300L och ett på 200L. asså många tror att dom kan något om fiskar samma sak i djur affärer många av personallen kan inte ett skit om fiska, alla säger att man inte kan ha pirayor med andra fiskar osv, jag har bevis att mina pirayor var tama och kunde va med alla sorters fiskar, de ända du behöver göra är att när dom är små ska du vänja dom/tränna upp pirayorna att va med andra sorters fiskar. många säger att du behöver 1000l akvarium om du ska ha pirayor de är inte sant du kan ha ett akvarie på 200L med 5 pirayor om du vill utan konsekvenser. Tack för er respekt evilsteken, jenny054 och Xul
            Stifflor jag vill inte vara elak lr så.
            Men det är det inte bättre att man sätter ner alla inredning som man vill ha i akvariet innan man släpper ner fiskarna. Jag menar det är väll bättre att dom har någon stans att gömma sig så att dom inte blir så stressade som dom antagligen redan är av flytten. Risken är ganska så stor att dom dör av stress. Och sen att man kan ha andra fiskar med pirayor. Det kanske man kan, men frågan är kanske HUR länge innan dom blir mat.
            Jag har erfarenhet av att dom till och med äter varandra om det skulle vara så.
            Men om det funkar att tränna dom så får du gärna komma hem o tränna mina blåciklider till att sluta äta upp mina kardinal tetror. alternativt att du lär dom att leva i en fisk skål.
            Mvh Glenn.

            Kommentar

            • stifflor
              • December 2008
              • 15

              #21
              ifall man ska tränna upp pirayor att va med andra fiskar så får du helt klar köpa dom när dom är små, sedan har du en spearat glas väg i mitten av ditt akvarium. på ena sidan har du dina vanliga fiskar andra pirayorna efter några månader så kommer pirayorna inte bry sig om dom vanliga fiskarna och då kan du ta bort väggen men de kan dröja någon månad helt klart det tar inte 1-2 dagar. och du får INTE mata pirayorna med levande föda, bara fryst. Okej jag vet att någon kommer skriva att pirayorna äte levade föda i naturen och de ska dom göra i akvariet också för de ska leva naturligt men men de behöver inte matas med levande föda.

              Kommentar

              • Maffia666

                #22
                Ursprungligen postat av stifflor
                ifall man ska tränna upp pirayor att va med andra fiskar så får du helt klar köpa dom när dom är små, sedan har du en spearat glas väg i mitten av ditt akvarium. på ena sidan har du dina vanliga fiskar andra pirayorna efter några månader så kommer pirayorna inte bry sig om dom vanliga fiskarna och då kan du ta bort väggen men de kan dröja någon månad helt klart det tar inte 1-2 dagar. och du får INTE mata pirayorna med levande föda, bara fryst. Okej jag vet att någon kommer skriva att pirayorna äte levade föda i naturen och de ska dom göra i akvariet också för de ska leva naturligt men men de behöver inte matas med levande föda.
                Vad är det för fiskar du har med Pirayorna då?

                Kommentar

                • stifflor
                  • December 2008
                  • 15

                  #23
                  jag har testat med en del, jag hade en Zebraciklid, en oscar, en Plecostomus mal och de fungera, min polare hade 2 guld fiskar, några molly och en ål och de fungera.

                  Kommentar

                  • Naugthy
                    • February 2008
                    • 531

                    #24
                    *Suck*
                    "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
                    "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

                    Kommentar

                    • Link_Mag
                      • January 2009
                      • 238

                      #25
                      Ursprungligen postat av Naugthy
                      *Suck*
                      I agree.

                      stifflor hade du en oscar i ett 200l akvarium?
                      Diskus och Växter FTW!

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #26
                        Omg, sluta mata trollen. Han kan ju inte vara seriös.
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        • Link_Mag
                          • January 2009
                          • 238

                          #27
                          nej men denna tråden really made my day. *rofl*
                          Diskus och Växter FTW!

                          Kommentar

                          • illerfisken
                            • January 2009
                            • 313

                            #28
                            har man ett akvarium över 5500 liter så simmar dom hela tiden som galningar
                            http://mfksweden.forum24.se/

                            Kommentar

                            • ankan94
                              • February 2009
                              • 199

                              #29
                              trots att jag inte har någon erfarenhet av pirayor så käns det fel att ha dom i ett 200 liters...

                              Kommentar

                              • Fösen
                                • January 2009
                                • 383

                                #30
                                Har råkat ut för detta är ej roligt så jag säger bara sluta innan det blir katastrof jag blev troll men det skiter jag blanka fan i nu. Om jag får säga som jag tycker, nu vill jag inte att någon kommenterar negativt. Jag tycker man kan ha vilken fisk man vill i hur stort kar man vill, när dom blir för stora så byter man ut dom mot små igen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...