Revirhävdande neontetror???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    Revirhävdande neontetror???

    Jag har just upptäckt något jag aldrig sett förut - fyra av mina femton neontetror håller revir!

    De har tagit varsin Vallisneria-buske, som de jagar bort alla andra neontetror från. När två av de revirhävdande stöter på varandra blir det slagsmål. Jag menar alltså inte små hot-display eller lite nafsande, sånt där som tetror alltid ägnar sig åt, jag menar att de biter ihop och slåss som hundar, cichlid-style!

    De lämnar inte ens sin inmutade Vallisneria för att äta, utan håller sig inom 10cm från den.

    Jag har aldrig egentligen hållit neontetra förut, är det här normalt beteende???

    Mina neoner är kanske 2cm långa - de måste väl ändå vara för små för att leka?

    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!
  • Zobban
    • February 2003
    • 345

    #2
    Nu när mina 15 neoner går med kampfiskarna håller de alla ihop, men när de gick i sällskapsakvariet kunde en del få för dig att "mobba ut" en eller flera ur stimmet.

    Zobb

    "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
    Al Pacino

    60L Sällskaps.
    20L Kampfisk
    12L Yngel
    Zobb

    "Any given day you can win or loose, but the point is, you can win or loose like a man"
    Al Pacino
    --------------------------------
    60L Panorama
    50L 6-kantigt
    20L Yngel + tonåringar


    Hovawart - Brukshunden No 1 !!

    Kommentar

    Arbetssätt...