Ryckig tetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    Ryckig tetra

    Min ena neontetra rycker en del när den simmar runt. O andas häftigt ser det ut som. Någon som vet vad det beror på? Alla andra fiskar verkar må prima (guppy, svart neontetra, neontetra, regnbågshaj o ancistrus). Temp: 25ca, 110L. Ph 7,5 ca. Inget nitrit.
  • Charlottis
    • December 2007
    • 579

    #2
    Som sagt, nu gör mina neontetror det igen, eller iaf 2 av dem. Precis efter jag matat dem på kvällen, ibland på morgonen också, så ställer de sig sådär lite halvt lodrätt som neontetror vilar, och så börjar de rycka och andas fort. Iaf rör sig munnen mycket. De simmar runt runt på det sättet och rycker. På dagen är de vanliga. Annars ser de helt friska ut. Inget nitrit finns det.

    Kan de fått luft i magen när de äter? Ska jag byta flingfoder?

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Visst kan det vara luft som de fått i sig. Prova att mata med frysfoder och se om det blir likadant då.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Du kan släppa flingfodret under ytan. Ta en nypa foder och stoppa ner det under ytan innan du släpper. Då slipper du det problemet.
        Ett annat tips som någon annan här på Zoopet gav (minns inte vem) är att ta en tesil, stoppa i önskad mängd torrfoder och öppna silen under ytan. Slipper du bli blöt oxå
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Charlottis
          • December 2007
          • 579

          #5
          Aha, ska prova detta Brukar mata med frysfoder också och då märks det inget vad jag kommer ihåg.

          Kommentar

          Arbetssätt...