Vilken tetra? Tips önskas!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Jens A.
    Varför inte smycketetror?
    Den tanken slog mig oxå

    Men jag tror att man har svårt att uppskatta dessa små juveler om man inte har haft ett antal andra mer "rörliga" tetror innan.

    Lämna en kommentar:


  • Jens A.
    svarade
    Varför inte smycketetror?

    Lämna en kommentar:


  • aiquen
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    Den har ju inte så mycket fenor men du får räkna med att det blir lite hack i dem...
    Hm okej. Men bara inte fiskarna mår dåligt av det, så? Jag vill ju trots allt ha fiskar som fungerar bra ihop, så de inte mår dåligt och/eller känner sig konstant stressade.

    ---
    Hur bra stimmar kejsartetrorna förresten?

    Lämna en kommentar:


  • danneregner
    svarade
    mina stimmar ofta. och dom går själva i karet

    Lämna en kommentar:


  • Olfi
    svarade
    Ursprungligen postat av danneregner
    jag gillar sorgmanteltetra och kejsartetra mest av alla svarta
    Jag tycker också om Sorgmanteltetran, men trots att de hos mig är ganska svarta så tycker jag att de ser lite tråkiga ut... Det är nog för att de stimmar så dåligt Är det ens möjligt för dem att stimma? Det skulle ju vara helt fantastiskt isåfall..

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av aiquen
    D.v.s. inte kejsartetra eller? :-/
    Den har ju inte så mycket fenor men du får räkna med att det blir lite hack i dem...

    Lämna en kommentar:


  • aiquen
    svarade
    D.v.s. inte kejsartetra eller? :-/

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Med paletter i karet kan det vara bra att satsa på tetror utan långa fenor..

    Lämna en kommentar:


  • aiquen
    svarade
    Tack för alla svar!

    Jag tror att kejsartetran kan vara vad jag söker (firren på bilden är i alla fall det), så jag ska försöka hitta en affär som har dem inne, så får jag se.

    Lämna en kommentar:


  • ize
    svarade
    Ursprungligen postat av Olfi
    Stämmer inte hos mig, alla mina sorgmantlar är ganska svarta, trots att vissa är 4-5 år gamla. Det beror på hur man sköter dem!
    Oki, jag ger mig

    Lämna en kommentar:


  • Olfi
    svarade
    Ursprungligen postat av MagArne
    Vinkeltetra är ju annars ett alternativ till en lite mer diskret stimfisk. Väldigt lättskött tycker jag.
    De blir ganska stora va? Typ 8cm eller nåt. Ganska stort för en tetra...

    Lämna en kommentar:


  • Olfi
    svarade
    Ursprungligen postat av ize
    Sorgmantlarna är fina som små men blir tyvärr grådassiga som äldre. Fantomerna ändrar mer färg efter humöret
    Stämmer inte hos mig, alla mina sorgmantlar är ganska svarta, trots att vissa är 4-5 år gamla. Det beror på hur man sköter dem!

    Lämna en kommentar:


  • ize
    svarade
    Sorgmantlarna är fina som små men blir tyvärr grådassiga som äldre. Fantomerna ändrar mer färg efter humöret

    Lämna en kommentar:


  • danneregner
    svarade
    jag gillar sorgmanteltetra och kejsartetra mest av alla svarta

    Lämna en kommentar:


  • ize
    svarade
    Annars är ett hett tips svarta fantomtetror. Mörka, vackra och hannarna har vackra uppvisningar mot varann

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...