KejsarTetraYngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chefenslillatuva
    • June 2007
    • 15

    KejsarTetraYngel

    För ca ett år sen körte jag 6 st Kejsar tetror. Dom bode hos mej ett tag men dom va så elaka mot mina gyppy att dom fick flytta hem till syrran. Efter ett tag villle hon inte heller ha dom så ja fick hem dom ett par veckor innan ja lämna dom till en djuraffär närheten. Detta va ca två månader sen.

    Nu ska ja flytta och va tvungen att tömma mitt ena kar och ge mina fiskar till syrran. Och gissa vad ja hitta bland alla mina guppy yngel... Först trodde ja att ja hade fått mina första randiga guppysar men de va såklart tetrorna som hade fått bebisar...


    Trodde att de va jättesvårt att få yngel av tetror....
  • suzanne.h
    • March 2005
    • 223

    #2
    Jag får regelbundet yngel av både kejsartetra och kerritetra i mina sällskapsakvarier.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Japp Kejsartetran är en mycket trevlig tetra för naturlig odling. Det blir inga massor men det blir ofta yngel om det finns växtlighet för ynglen att gömma sej i.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Wezzlan
        • December 2007
        • 181

        #4
        Ungefär hur mkt kostar en kejsartetra?
        Är dom vanliga i zooaffärer?
        Är det mkt krut i dom? vill ha tetror som rör sig mkt i hela akvariet..
        Skulle vilja köpa ett 10 tal och försöka få yngel av dom..
        Inga av mina övriga tetror leker
        **180**160**150**105**54**20**15**

        Kommentar

        • starman_
          • March 2004
          • 791

          #5
          Samma sak har hänt mig med nästan. Jag skulle flytta mitt kar till min nya lägenhet och fann massa småyngel vid flytväxterna. Trodde först att det var endlersgyppin men det visade sig vara kejsartetror med. Kul att få annant än guldancistrus yngel......

          Kommentar

          Arbetssätt...