Mager och blek neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Algie
    • January 2007
    • 99

    Mager och blek neontetra

    Hej!

    Jag har haft tetror i snart 1 år och alla utom en har växt. En är nästan hälften så liten som de andra och är lite feg när det är matdags. Har inte visat sig sjuk förrän igår. Tittar jag nära ser jag att den inte stänger munnen ordentligt, som kippar efter andan och är blekare än de andra. Ögonen är stora som bollar på den lilla kroppen. Kan det vara så att den haft problem med att få i sig mat och helt enkelt håller på att svälta ihjäl?

    Hoppas ni kan hjälpa mig!

    MVH
    -------------------------
    Anneli
  • Ryssen12
    • October 2007
    • 9

    #2
    köp Baktopur på zooaffären,det är för bakterier som fiskarna drabbas av med den symtopm som du nämner,dom slår sig på dom inre organen.Men i så fall är det ganska bråttom de klarar bara nån dag i det tillståndet.

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag skulle snarare rekommendera avlivning av tetran. Det är inte lönt att spendera hundra spänn på medicin som dessutom skadar filterbakterier och destabiliserar hela karet, bara för att - enligt min erfarenhet - med stor sannolikhet misslyckas med att rädda livet på en nio-kronors tetra som har slutstadiet av fisktuberkulos.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Fiddan
        • June 2006
        • 885

        #4
        Sedan så ska naturen ha sin gång, det är väl det vi akvarister eftersträvar, den tetran är helt enkelt inte en bättre version utav sina förfäder, den skall gallras ut och hade gjort det för länge sedan om det inte hade vart för att han bodde hemma hos dig. Jag har en neon tetra här hemma hos mig utan baksjert (valde ut precis honom i zoo butiken för han var fräck) den ser helt mångo ut men den är tuff som satan och mår lika fint som alla MINST lika bra som alla andra, är det en förädling tro?
        skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

        Kommentar

        Arbetssätt...