Mina neontetror är mobbade

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _-_Tobbe_-_
    • September 2006
    • 24

    Mina neontetror är mobbade

    Jag är nybörjare på akvarier men har skaffat det som en ny hobby... jag köpte 2 neontetror, 3 glödbandstetror och 2 rödhuvudstetror och 2 malar men jag märkte att dem andra fiskarna nafsade och jagade mina neontetror. Båda 2 har jack i stjärtfenan och den ena är blek och vill inte äta den verkar ha gett upp helt och hållet.

    Jag har fått ett litet akvarie på 60 liter och placerat båda neontetrorna där så länge.

    Vad ska jag göra
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Tetror är stimfiskar så du borde inte ha mindre än 8-10 av varje art. De 2 neonerna känner sig nog ganska otrygga. Vissa stimfiskar kan börja ge sig på andra när stimmet är för litet.

    Hur stort är ditt akvarium? har du bra med växter? Och vad är det för malar? Det finns ju otaliga olika mal-arter, så 2 malar säger inte så mycket.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Ursprungligen postat av _-_Tobbe_-_
      Jag har fått ett litet akvarie på 60 liter och placerat båda neontetrorna där så länge.
      batski; se ovan
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av Lenmar
        batski; se ovan
        Jo det akvariet är på 60 liter, men jag undrar hur stort det andra akvariet (där han har de övriga fiskarna) är
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar