Lykttetra Hoppar ur!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    Lykttetra Hoppar ur!!

    Är lykttetra kända för att hoppa ur akvarium? det är den andra på 2 dagar som hoppar ur när jag ska fixa växterna i akvariet. Jobbigt om dom hoppar ut på natten när man inte kan hjälpa till..
    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
    Mina Malar:
    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Japp, vissa tetror kan vara riktigt duktiga på att hoppa.
    Jag hade en liknande art en gång i tiden och när jag skulle håva upp stimmet med hjälp av två håvar kunde jag först inte förstå varför fiskelyckan inte var så stor förrän jag lyfte blicken över vattenytan... Alla gjorde strömhopp över håvarna nämligen.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Ursprungligen postat av smegga
      Är lykttetra kända för att hoppa ur akvarium? det är den andra på 2 dagar som hoppar ur när jag ska fixa växterna i akvariet. Jobbigt om dom hoppar ut på natten när man inte kan hjälpa till..
      Du måste ha täckglas eller heltäckande lysramp om du har fiskar som hoppar.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • jesper_b
        • June 2006
        • 1201

        #4
        Har en heltäckande ramp på akvariet men dom kan ju fortfarande hoppa upp på lysrören och bränna sig eller fastna där...fast dom hoppar säkert bara under stress..
        www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
        Mina Malar:
        L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Ok
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          • Scalara
            • June 2006
            • 415

            #6
            Jo hoppande firrar måste ha täckglas eller heltäckande lysramp, men det hade du ju? Jag fick erfara samma sak med en av mina Rödmunstetror innan jag skaffade täckglas (har nu även heltäckande lysramp). Fann fisken på golvet en morgon, den låg en bra bit ifrån karet. Fattade först inte vart den tagit vägen. Men så kan det gå tyvärr. Hur som helst, som sagt finns det vissa tetror som är duktiga på att hoppa och lykttetran verkar vara en av dem.

            MVH: Scalara
            Min Zoon (mina bilder) http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=910806

            "Om du kan behålla ditt lugn när alla andra tappar huvudet, så är det mycket möjligt att du inte har fattat vad som händer." J.Kerr

            Kommentar

            Arbetssätt...