smyckestetror, noen erfaring?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hanzo
    • January 2003
    • 206

    smyckestetror, noen erfaring?

    Hei!

    jeg ønsker å ha en art til med tetra i mitt 450 liters akvarium som idag består av scalare, apistogramma, økser og kardinal. Jeg har sett på smyckestetror, og de virker som none fredelige flotte fisker. Men får det sammen i en stim, eller sprer de seg for vinden i akvariumet? Litt av vitsen er jo akuratt det at de skal gå sammen i en stor flott stim, ikke rase rundt der som enkeltindivider

    Så, er de gode stimmere, eller bør jeg se meg om etter andre typer tetra? Kan dere i så fall foreslå noen som stimmer bra?

    Mvh,
    Bjørn Olav
  • Pär J.
    • March 2002
    • 284

    #2
    Hur olika fiskar stimmar berorn nog mycket på hur mycket de känner sig hotade eller om det finns någon hotbild, tex skalarer. Men i ett lungt akvarium tror jag att de sprider sig oavsett art.

    Jag har Nannostomus beckfordi som är mer i grupp en i stim.
    Har hört att rödmunstetran ska vara en som stimmar bra.

    /Pär

    Kommentar

    • Olle A
      • January 2002
      • 1661

      #3
      Om du menar Nannostomus marginatus tror jag att de är i minsta laget för att gå ihop med scalarer. När scalarerna blir fullvuxna är risken stor att de äter upp dem. Stora smycketetror (Nannostomus trifasciatus) kanske går bättre, men hur bra de stimmar vet jag inte.

      Olle

      Kommentar

      • Hanzo
        • January 2003
        • 206

        #4
        Hei!

        Jo, har vel også merket at det er primært når de føller seg truet at de stimmer, de første dagene sto kardinalen tett som hagl. Når utforsker det hver krinkelkro heldt alene. Har også hørt at rödmunstetran ska stimma bra, men synnes ikke fisken virker særlig aktraktiv. Jeg får se om jeg ikke starter med en liten gruppe på en 5-6 fisk og ser hvordan de holder seg.

        Mvh,
        Bjørn Olav

        Kommentar

        Arbetssätt...