http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=481

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sthlmmicke
    • May 2006
    • 50

    http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=481

    Hej

    vet ni var man kan hitta en stim http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=481 i sthlm området vill köpa 5 st i en 375L akvarium

    nån som vet nån butik lr nån som har till salu
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Dom brukar ha dem på lagret, men visst får man kolla ordentligt att det är rätt art, om det är odlade brukar iaf leverantören ha koll på vad det är.

    5 st blir inte mycket till stim, å andra sidan är 375lit inte mycket för 5 vunxa individer.

    Jag har ett litet ärr från när mina var ganska små, knappa decimetern, jag hade 18st, blev tvungen att sälja dem när de växte ur akvariet.

    Kommentar

    • eriahl
      • April 2004
      • 5681

      #3
      En tanke som slog mig: Varför inte ringa runt till butiker och fråga?
      "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

      Kommentar

      • sthlmmicke
        • May 2006
        • 50

        #4
        Ursprungligen postat av eriahl
        En tanke som slog mig: Varför inte ringa runt till butiker och fråga?

        Heheh smart Eriahl

        Fan att ja inte ens tänkte på det!! självklart Har jag ringt runt hela sthlm men inte fått tag på dessa pirayor,tror du att ja skriver nått här innnan ens ha undersökt,sen så var tanken att kanske några personer här inne som har anknytning till Nån akvariebutik kanske kunde svara lr om nån vill sälja sina pirayor lr ungfiskar Det var TANKEN!

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Ursäkta så mycket då. Men om du har ringt runt överallt vet du ju att dom inte har just nu..... Fråga någon av alla affärerna du ringt till om dom kan ta hem åt dig.
          Kan inte låta bli att säga en sak: Lite trevligare beteende skulle inte skada.....
          Senast redigerad av eriahl; 27 July 2006, 11:19.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • sthlmmicke
            • May 2006
            • 50

            #6
            Ursprungligen postat av eriahl
            Ursäkta så mycket då. Men om du har ringt runt överallt vet du ju att dom inte har just nu..... Fråga någon av alla affärerna du ringt till om dom kan ta hem åt dig.
            Kan inte låta bli att säga en sak: Lite trevligare beteende skulle inte skada.....

            Eriahl du ska veta att alla gör sitt för att hitta rätt sorts fisk,jag har gjort det utan att lyckas,och Nej jag har inte kontakt med nån akvarist och om du har de kan du ju be nån snäll människa beställa in så kan jag köpa,Någonstans i ssthlm trakten.

            Kommentar

            • Erik...
              • May 2006
              • 1459

              #7
              Det var inte så lätt för eriahl att veta att du ringt runt, många personer skulle ha kastat ut frågan utan att ta reda på om deras "butiken runt hörnet" har dem inne.

              Det är lågsäsong just nu men det kommer nog in i flera av de större butikerna när säsongen kommer igång, Akvariehobby i Uppsala hade några stycken inne sist jag var där, för ett par dagar sen. Jag tror det var ca 5-7 st 2,5 cm stora kanske. Det beror på instänning om man tycker att det är "stockholmstrakten" eller inte Om det skulle vara värt 45 minuter bilresa enkel väg så har du alla kontaktsätt via deras hesida www.akvariehobby.se för att fråga och ev boka.

              Kommentar

              • sthlmmicke
                • May 2006
                • 50

                #8
                Ursprungligen postat av Erik...
                Det var inte så lätt för eriahl att veta att du ringt runt, många personer skulle ha kastat ut frågan utan att ta reda på om deras "butiken runt hörnet" har dem inne.

                Det är lågsäsong just nu men det kommer nog in i flera av de större butikerna när säsongen kommer igång, Akvariehobby i Uppsala hade några stycken inne sist jag var där, för ett par dagar sen. Jag tror det var ca 5-7 st 2,5 cm stora kanske. Det beror på instänning om man tycker att det är "stockholmstrakten" eller inte Om det skulle vara värt 45 minuter bilresa enkel väg så har du alla kontaktsätt via deras hesida www.akvariehobby.se för att fråga och ev boka.
                tack Erik,men det är lite långt att åka ut til uppsala när man intehar nån bil

                sthlm trakten det är som sagt väster söder ort Helst Söder

                tack

                Kommentar

                • cgr
                  • March 2005
                  • 296

                  #9
                  finns ett stim på brazoo här i örebro, men kanske lite långt.
                  Aktiva akvarium:
                  180L Juwel Rio,
                  Invånare; Fjärilsciklider "Electric-Blue", Corydoras Sterbai, Otocinclus, Golden Nugget, Kardinaltetror, Rödmunstetra

                  Kommentar

                  • sthlmmicke
                    • May 2006
                    • 50

                    #10
                    Ursprungligen postat av cgr
                    finns ett stim på brazoo här i örebro, men kanske lite långt.
                    Ja hehe det var verkligen Lite långt undra om de kan skicka ?! vad heter butiken Cgr?

                    Kommentar

                    • Tossan
                      • May 2006
                      • 138

                      #11
                      I Södertälje finns dom! Affären heter Östra Zoo eller något.. ligger på andra sidan vägen om södertälje sjukhus..
                      Spana in min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=512836

                      Kommentar

                      • sthlmmicke
                        • May 2006
                        • 50

                        #12
                        Ursprungligen postat av Tossan
                        I Södertälje finns dom! Affären heter Östra Zoo eller något.. ligger på andra sidan vägen om södertälje sjukhus..
                        Tack Tossan men de hade sålt dem åkte ända från haninge till s-tälje nån annan som vet??!

                        Kommentar

                        • cgr
                          • March 2005
                          • 296

                          #13
                          Ursprungligen postat av sthlmmicke
                          Ja hehe det var verkligen Lite långt undra om de kan skicka ?! vad heter butiken Cgr?
                          brazoo :P
                          Aktiva akvarium:
                          180L Juwel Rio,
                          Invånare; Fjärilsciklider "Electric-Blue", Corydoras Sterbai, Otocinclus, Golden Nugget, Kardinaltetror, Rödmunstetra

                          Kommentar

                          Arbetssätt...