Vilka tetror till dom här fiskarna??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kimson3
    • January 2006
    • 148

    Vilka tetror till dom här fiskarna??

    Vilka tetror till 1 par kakaduciklider och 1 par gula dvärgciklider??
    Har redan börjat fundera på Sorgmanteltetra o neontetra. Tänkte typ ha 2-4 st. Storlek 4-6 cm. Gärna inte så aggressiva tetror , kakaduor och gula dvärgciklider har långa fenor men vet inte om tetror vågar bita på dem .
    Jag vet allting förutom det ja inte vet :P
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Hmm, sorgmanteltetra är ganska glupska och kan även vara lite aggro, speciellt om de är ganska få. Jag skulle rekommendera svarta fantomtetror istället. Du kan ha 2 par av dem utan problem. Väldigt trevliga fiskar

    Men ska du verkligen ha 2 tetra-arter? Är det inte bättre att satsa på en art och ha ett lite större stim istället? Neontotror är ju både fina och fredliga.
    Senast redigerad av batski; 11 June 2006, 23:29.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • ciklidtok
      • March 2005
      • 1466

      #3
      Håller nog med Batski.Det är bättre att ha endasst ett stort stim tetror.De är ju en stimfisk, och ju större stim ju bättre trivs de.
      Det finns ju ett antal olika tetror som är fredliga.Neontetra, sitrontetra, guldtetra osv.osv. Sorgmanteln är INTE särskillt fredliga av sej, ej heller Rödmunnstetran.De är ganska aggresssiva och glupska.Speciellt om du vill ha yngel på dvärgarna, rödmunnstetran tuggar i sej allt den kommer över, och sorgmanteln är inte mycket bättre.
      Tetror är inte så känd för att tugga fenor, det är barberna som gör det.Så jag tror inte det är någon fara för fenorna på dina dvärgar.

      Mvh.Ida
      720L SA-/CA. Övriga
      375L Biotop, skalarer
      275L Malawi
      240L Blandat


      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av ida72
        Sorgmanteln är INTE särskillt fredliga av sej, ej heller Rödmunnstetran.De är ganska aggresssiva och glupska.Speciellt om du vill ha yngel på dvärgarna, rödmunnstetran tuggar i sej allt den kommer över, och sorgmanteln är inte mycket bättre.
        Jag har faktiskt inte märkt att mina rödmunstetror skulle vara särskilt glupska. Men sorgmateltetrorna fick jag omplacera för att de andra fiskarna skulle få i sig nånting...

        Ursprungligen postat av ida72
        Tetror är inte så känd för att tugga fenor, det är barberna som gör det.Så jag tror inte det är någon fara för fenorna på dina dvärgar.
        Serpatetra kan faktiskt bita på andra fiskars fenor. Även sorgmanteltetra ibland.
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        • Kimson3
          • January 2006
          • 148

          #5
          Det blev 10st neontetror det funkar jätte bra! men cikliderna var lite fundersamma ibörjan! jag kmr och har inte skrivit så mycket på dom senaste veckorna och kmr bli såframöver typ 1,5 vecka pga SEMMESTER
          Jag vet allting förutom det ja inte vet :P

          Kommentar

          • aqvaboi
            • August 2006
            • 3

            #6
            ja . . .

            Kommentar

            Arbetssätt...